Saturday, December 11, 2010

Penangan Ikan Pekasam

Sapa orang2 belah utara sure familiar la ka dengan ikan pekasam ni..pergh...penangan dia, bau di goreng ja dah menusuk2 hidung, rasa nk makan nasik panas tambah 23 kali ahahaha (over sangat aih, pastu kalut la dah gemuk laa ahahaha gelak pada diri sendiri)

balik kampung minggu lepas, macam biasa la, kena melepak di rumah mak mertua dulu kan hehehe..pastu baru balik umah mak abah lak...pak mertua awai2 lagi dah pesan ikan pekasam yang abah aku beli..aku xsure abah aku beli kat mana...bila aku suggest bapak mertua aku beli kt pekan rabu, dia kata tak sedap..ok2...baekklah pak ^^...

bgtau abah aku, so dia pun pi la cari kat member dia kot, ada buat ikan pekasam jual...pastu of coz la kat umah aku pun ada ikan pekasam...so memang start dok umah mak abah, hari2 aku makan ikan pekasam...baunya dia perghhhh....sedap...dulu aku xlayan (sebab dulu muda lagi kot, sekarang dh tua, layan makanan mcm ni la ahahaha)

credit gambar di sini yer ^^

rupa ikan pekasam yang telah di goreng mcm di atas tu la yer...ada setengah orang suka goreng sampai hancur...ye la, dah jadi pekasam kan, tulang pun jadi lembut dan boleh di makan..

memang la sedap...memang terliur ( aku dok terbau ikan pekasam ni aaaaaaaa) taaaapi, kalau sapa2 yang ada resdung, ni la ubatnya ahahahaha...ubat untuk bertambah lagi resdung korang....

3 hari aku dok makan ikan pekasam ni, sampai sekarang hidung aku bersin tak berenti2..kejap2 bersin...aigoooo...susah la bila ada resdung ni..makan semua terbatas....tu la penangan ikan pekasam, xpasai2 gatai hidung mcm nak cabut hidung buang sinus2 tuh, pastu pasang balik hidung ahahahaha....hati2 yer pada resdungger ahaahaha

1 orang yang tak busy ^^:

iLa SaHaR said...

huhuhuhu sedapnya ... lupa la nak pesan hang ikan pekasam...
memang feberet nie...
b next time balik kG bawak balik ikan pekasam nooo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...