Saturday, January 1, 2011

Azam Tahun 2011

Selamat tahun baru ^^..saja aku buat entry ni pada 01012011...cunnya no kan ^^...dah lama dok pikiaq nk berazam apa tahun baru ni kan, adakah azam tahun lepas dah tercapai? klik cni untuk baca azam tahun lepas aku hihihi


Memang aku akan tulis pasal entry azam baru ni, dan memandangkan juga Matjoe ada menjemput aku join contest azam tahun 2011 di blognya (thanks yer matjoe ^^), so secara tak langsung, aku join la kan contest matjoe ni hehehehe....pssst, korang pun boleh join tau, tarikh tutup 25 januari, banyak ooo hadiah yang menarik ^^ buat satu entry, boleh menang pelbagai kategori oooo ^^


Dan macam format tahun lepas jugak, aku nk review balik, tercapaikah apa yang aku berazam pada tahun 2010...jom tengok....

1. nk banykkan amal ibadah, xmo lagi dah lengah2kan solat <---- 50% saja tercapai ampeh la aku ni huhuhu
2. buat keja jgn tangguh2...masa itu duit ahahaha <---- Alhamdulillah, tecapai sudah ^^
3. bgn pi keja mesti awal, xmo lewat2 lagi dah okeyh <---- ni pun yeeeay, memang aku selalu pi keja awal dah tahun 2010 ni
4. kurangkan kilo dlm badan dan terus memiliki badan yg menawan ahahaha <---xkurang2 pun huhuhuhu
5. cukupkan tdo pada waktu sepatutnya, kurangkan tdo pada waktu yang xsepatutnya ahahaha (cthnya, kalau dah kul 12 tgh mlm tu, reti2 la g tdo kan, kalau dh kul 6.30 pagi tu, sudah2 la tdonya kan hehehe) <--- alamak, yang ni pun tak tercapai gak la huhuhu
6. simpan duit bebyk heee <---- pas kawen terus xleh nk simpan, bergantung pada ASB loan sahaja huhuhuhu

Hanya dua sahaja azam tahun lepas berjaya di capai huhuhu..maksudnya x 100% la kan ...ok2, jom tengok lak azam tuk tahun ni ^^

1. sentiasa planning kewangan mengikut keperluan...contohnya, beli apa yang nak sahaja, yang tak perlu tak payah beli.

2. pakai sampai dah tak boleh pakai baru beli lain, jimat cermat amalan mulia..contohnya beli kasut, pakai sampai putus baru beli lain..kalau banyak pun asek dok pakai kasut yang tu saja, biar beli satu je kan ^^....

3. bayar hutang..jangan tangguh2...di sebabkan tangguh bayar hutang la aku tak boleh menyimpan sebab bila bulan yang dapat duit lebih, kena cover hutang yang tangguh tu kan huhuhu, xmo dah tangguh2 hutang lagi

4. sentiasa ikut budjet bulanan..so aku akan tau ke mana duit aku pergi..korang boleh download kat cni, pastu edit2 la sket yer..aku pun dapat daripada sapa ntah, tak ingat dah...so far, memang aku ikut budjet tu, tapi kadang kala, tak tertulis gak huhuhu...

5. banyakkan amal ibadah, berzikir dan jangan lengah2kan waktu solat..sekarang ni mcm2 boleh terjadi tanpa kita duga, Subhanallah...

6. Start bayar ptptn dengan konsistennya...penah aku tulis entry ni, so sekarang aku dah kawen,aku nk kotakan janji pada diri sendiri... aku akan masukkan dalam budjet perbelanjaan bulanan aku ialah bayar ptptn ^^ (hutang belajaq tuh, kena la bayaq kan)

7. selain menyimpan di dalam ASB loan, aku dan hubby munchy merancang untuk menyimpan sendiri duit, sorang RMxxx, sebab kitaorang nk pi honeymoon..sian kat kami, dah nk masuk 7 bulan kawen, lum honeymoon lagi ahahaha...tiket dah beli, so simpan duit saja ni ^^...

8. nak dapat anak...heee, kena la ada azam ni kan..moga2 di permudahkan dan di murahkan rezeki, amiiin ^^

9. berusaha untuk bekerja dekat dengan hubby munchy...korang pun sedia maklum kan, aku dan hubby ni pjj huhuhu...

ok, cukup la tu kot...banyak dah tuh..... harap2 la tercapai azam aku tahun 2011 ni...

contest ini dianjurkan oleh Matjoe dan turut ditaja oleh Eyriqazz (rm 50) Kak Ina KL (cookies rm50) AbangEnsem (6 ebook, rm120), Kak Yon (3xrm10 topup, rm30) dan Tinihani (4 ribbon brooch, rm20)...wohoo, lumayan !!!

1 orang yang tak busy ^^:

Matjoe said...

biaq lamabt asal joint.

bagus semua azam lana. selamat berhunny moon nnti

sincere thank coz sudi join my contest.

jgn lupa like gambar di album fanpage matjoe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...