Wednesday, January 19, 2011

Tetapkan niat asal berblogging bukan kerana duit, kalau tidak stress!!

Napa korang berblog? 
  1. untuk sharing-sharing...sharing is caring kan
  2. saja suka-suka, tengok orang lain berblog, aku pun nk berblog juga
  3. hobi dan minat (minat dengan hobi tu sama la kan hehehe)
  4. nk jana duit sampingan
  5. nak jadi kaya dengan blogging ni ahahahaha
So korang sendiri yang akan tetapkan niat korang...Jangan sampai stress2...Tanya balik pada diri sendiri...contoh macam lana ni ha, dah berblog dari tahun 2007 sampai 2011 ni, follower baru ja 125 ahahaha apada lana ni :P

penah lana privatekan blog, di sebabkan sebab-sebab yang tertentu..masa tu duit iklan nuffnang baru RM0.50 atau orang utara kata 5 kupang saja hehehe..

tapi rasa xbesh lak bila private, so lana public kan balik...dan lana penah terima duit daripada nuffnang, thanks nuffnang...

tapi ada sesetengah blogger (kadang2 lana pun rasa mcm tu) tetiba je BE tak ada...terus jadi risau..terus update mcm2....sekali update smpi 3 entry publish...

please blogger...bila kita rasa tertekan, kita akan membuat entry yang tak besh atau dengan erti kata lain, entry xdak kualiti...so chill lah...jangan stress sampai mcm tu sekali..rileks2 sudaaaaa kan....

 pikirkan balik motif kita berblog ni kan....ada sesetengah orang(termasuk lana) berblog ni sebagai diary di alam maya...kita tulis disini, sebagai peringatan, nnt boleh bagi anak2 kita baca balik kan hehehe..

tak payah nk buat tajuk yang HOT, tapi isi xdak kena mengena pun, semata2 nk tarik orang baca, pastu orang pun malas nk komen...tak salah, tapi jangan sampai jadikan entry sampah...

ye la, lana pun bukan siapa2 pun kan...bukan femes pun, tapi ni pendapat lana...tak payah la nk stress sebab lum blogwalking la, BE tak naik la, xkomen pun kt blog orang lain la, xpayah rasa mcm tu kalau kita sibuk..utamakan kerja harian kita, itu amanah yang di pertanggungjawabkan...

oklah..cukup takat tu saja bebelan daripada lana muahaha...

p/s : nk baca, baca, xmo baca sudah hehehehe

5 orang yang tak busy ^^:

KELI OH KELI said...

setuju dengan pendapat kamu..

Liza said...

sangat setuju!

iLa SaHaR said...

baca2 betui tuh... pernah dulu rasa stress kalau BE tak meningkat tapi skang kurang la sket...

keje tetap kena maintain tau

seli eonni said...

sahaja aku berblog krn nk kepoh2 dan nak meluahkan rasa terbuku dan menspazzz pasal kpop.

ok x hehe. baca niat kat sini hehe

LanaBusyBee said...

keli oh keli : tima kasih ^^

liza : ya^^

ila sahar : jgn stress2 sgt

seli eonni : ahahaha ada2 je la akak ni...ok2 boleh je ^^

Post a Comment

Please give ur comment ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...