Tuesday, January 19, 2010

Kena tangkap sebab facebook!! aigooo...

Hurmm....sekarang ni semua orang sibuk berfacebook...dah lama gak aku ada akaun fb ni, dari tahun 2007 lagi, tapi tak aktif sangat, sebab xdak ramai member yang join...pastu tetiba kat opis aku kena block lak fb ni, tu yang jadi lagi malas hewhew...

start hujung tahun 2008, baru la mula aktif facebook...sibuk dengan game kat fb tuh...pastu layan2 komen gambaq...memacam la...sampai dah masuk 2010 ni, aku banyak habiskan masa di fb hehehe...sampaikan nak tulis blog pun malas dah..pi keja, benda yang first aku bukak, fb la aaaaish...padahal dah tanam azam tuk layan facebook pada waktu malam ja, tapi dah adicted, nk wat macam na kan...

Disebabkan facebook ni gak..
aku jumpa member2 aku masa sekolah menengah dulu, sekolah teknik dulu, memang besh leh jumpa kengkawan zaman2 muda mudi dulu...ada gak yang dah tak kenai aku, ahahaha, ya la dulu aku nerd, pakai spek, pastu kening lebat, tapi sebab kening lebat la depa leh kenai gak aku sikit2 hehehhe...

Disebabkan facebook ni gak...
aku leh tau aktiviti kengkawan aku..apa depa buat..dah kawen ka belum..anak berapa dah..macam2 la..tu bagi depa yang xdak blog la, kalau ada blog, aku pi baca kat blog depa lak, rajin kan aku? ahahaha

Di sebabkan facebook ni gak..
dalam paper arini, ada sorang remaja student ASWARA di tangkap, gara-gara buat komen kat status kawan dia huhuhu...komen dia berbunyi sebegini " ke nak aku baling bom petrol..harga boleh runding" pastu dia kena tangkap dengan polis di sebabkan tulis komen macam tu..bahaya kan? so pikiaq2 sama naaa kalau nk tulis komen tu..kadang2 ada yang sampai menyentuh perasaan yang di komen...mayb kita sekadar berjenaka, tapi dalam fb, kita xleh agak nada komen yang di baca oleh orang lain...betul tak?

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...