Wednesday, November 23, 2011

Yeeeay Photobook dah siap ^^

Ingat lagi tak aku penah cita pasal photobook? ala custom album tuh, tapi ni memang mcm buku, buku bergambar (ceeh translate ke bahasa melayu je pun kan hahaha)..ok2 kalau tak ingat, rajin2 la klik kat cni ek ^^

Tu kisah macam mana aku dok sibuk nk siapkan jugak photobook tu...nanti aku ajar step by step, tapi now, aku nk tulis pasal photobook yang dah siap ni yeeeay ^^.. 100% design by me...Aku design dalam photoshop then masukkan je dalam software photobook designer tu, janji gambar tu mesti kualiti yang besh tau, yang paling elok...kalau resolution rendah, nanti dia warning kata picture low quality huhuhuhu...

ok dah, jangan banyak cakap, jom kita tengok!!! ayuuuuuh ^^

 ni muka depan photobook ^^ hihihi malu laaah...saiz dia 11 x8.5 inci..lebih kurang saiz letter la...

yang beshnya photobook buat sendiri ni, kita boleh pilih gambar yang kita nak, gambar yang cun2 letak, kadang2 kalau orang lain buatkan, kita rasa gambar tu tak lawa, tapi dia rasa lawa, kita rasa edit mcm tu tak perlu, dia rasa elok, so kalau yang jenis cerewet macam aku ni, (taste sendiri) baik la buat sendiri hehehe, puas ati...
tapi perasan tak, gambar jadi mcm gelap sikit yang atas tu huhuhu...padahal yang softcopy punya ok je, xde masalah pun huhuhu...tu guna camera biasa saja, bukan dslr pun

dan ni gambar time nikah ^^...picture taken by sony cybershot only =)

 

huhuhu, ni silap aku...sebabnya aku ingatkan yang tengah ni, dia takkan makan gambar, sekali, hambik hang huhuhu...apa lagi, tahan telinga je la hubby munchy tak puas ati huhu...sorry, nnt orang buat pic abg lek lok, learn from mistake la sayang hihihihi...

yang ni clear kan?? mesti la clear, sebab my photographer yang amekkan ^^ hihihi tq heary
ok, ni kulit belakang, dah abeh dah hehehe....
Ok, setakat ni, tu je la kot aku nak kongsi...ada banyak company yang print photobook ni ha, tapi yang aku try beli, yang ni la dulu...ada je yang lain, tapi deal tak berapa besh, tunggu besh baru sambaq hehehe...

So aku tak xsabar nk edit gambar2 yang lain, nk jadikan koleksi buku2 bergambar hihihi...ada lagi dua buku ni ^^...

p/s : nanti aku ceritakan mcm mana proses membeli, membuat dan sebagainya ek...

7 orang yang tak busy ^^:

Juliet said...

Oh.. nie namanya photobook ke?
Hihi.. Photog I panggil storybook.

I ade 3 ; engagement, nikah & resepsi, photog I buat.

Nape u kene buat sendiri?

PS : Cantik & Schuweeeet!

LanaBusyBee said...

juliet : aauww tq dear ^^.. yer darling, photobook boleh, storybook pun yer gak, custom album pun yer jugak ^^...

i buat sendiri sebab x ambil pakej dengan photog, mahal sgt, n lari bajet ms tu, lagipun lagi puas hati buat sendiri hehehe

cekkeya said...

cantikkkkk! how much it cost you? ;)
nt citer next entry eh? ;)

p/s: singgah sini dari GB

LanaBusyBee said...

cekkeya : hi dear, thanks for drop by ^^ Harganya RM64 ke RM68 ntah, tak ingat dah, lebih kurang mcm tu la...a'a nnt next entry cerita lagi yer ^^

Unknown said...

ha ruby.. nanti citer la camner ko buat photo book tu.. aku pun nak buat.. dah banyak sangat gambar tak cuci.. syang.. hehehhehe.. hari tu donload software photobook tu jer.. sampai la ni tak terbuat.. heheheheh

http://almarivitamin.blogspot.com

Mama Gee said...

yang penting bgtau ongkosnyaa...hehe

eh tapi mama tak byk pun gambar masa nikah tu....

blog ummi maisarah & hana said...

wow... best la blh wat sendiri... awin dulu kedai wat... 2 pun makan ribu juga la sekali photoshoot.. igt nak try wat yg len pula... nnt citer la cara camna nak wat... awin dah d/load software ni... tp msh blur la nak wat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...