Friday, March 19, 2010

My Favourite Surfing Spot

Pembuka bicara :

Kak N : eh, macam mana leh kuar jadi macam ni? (sambil membelek2 resume aku)
Aku : print la kak...guna komputer, pastu print guna printer kaler..komputer boleh buat suma2 ni..
Kak N : ya ka? ish akak ni xtau la, pas SPM ja terus keja, xreti la komputer2 ni
Aku : hehehe, xpa kak, janji kita keja kan ^^

Tengok, ada lagi segelintir masyarakat yang masih lagi buta it..eh bukan buta it, tapi xtau langsung mcm na nk menggunakan komputer..kadang2 aku rasa kesian, ya la, zaman teknologi canggih mcm ni kan, ada gak masyarakat yang tak tau menggunakan komputer langsung...

Aku rasa sangat bersyukur bila aku belajar dalam bidang it ni, kalau kakak or adik aku ada masalah pasal komputer depa, leh gak aku godek2 kan...at least reti la sket2 yang basic tu, mcm nk format pc ka, remove virus ka, restore system balik ka kan...

Dan sekarang ni, dah macam hobi aku dah, eh bukan macam la, tapi memang hobi aku surfing internet...setiap pagi (seblm start buat keja) dan setiap malam mesti aku akan surfing internet, abeh kurang aku bukak internet pun nk tgk facebook and blog aku...kadang2 blog xupdate pun, saja nk baca orang lain punya entry...leh kongsi2 info dan tambah info yang cetek ni huhuhu...

Selalunya spot surfing internet yang paling aku suka ialah kt dalam bilik aku la hehehhe..(gambar seperti di bawah- ni dalam bilik umah sewa lama)

see, berselerak kan,meja aku hanyalah daripada kotak kertas A4 je masa tu, skrg dah ada meja sendiri dah, meja ABC yang budak2 tuh ahaha...tapi aku selesa jer, janji ada makanan kt tepi tu, nmpk x kerepek, megi, air coke ahahaha...kang aku lenguh2 duduk kt ctu, tilam kt sebelah jer, leh terus baring kalau ngantuk hehehe....

Tu jika malam hari surfing spot aku kt dlm bilik, kalau siang hari lak? ni dia, kat opis la mana lagi..tambah2 lak ada pc yang customer sediakan, lagi laju internet depa hehehhe...pc tuk buat2 keja, laptop T-Line tuk buat benda2 lagha (tidak berfaedah ^^)...

Dan kadang2 aku akan tersenyum mcm ni ^^ ahahaha, tengah baca blog yang lawak la tu hehehe...
Ha satu lagi. P1 wimax..Penah dengaq x broadband ni? tipu la kalau tak penah dengar :P...aku xleh nk pakai lagi broadband ni lg, sbb coverage lum smpi kt area aku lagi huhuhuhu:(...dok dengar je la member aku dok cita dunload apa2 movie or lagu guna P1 wimax ni, lajuu jer...ar jelezzzzzz......pat la pasang network kt area aku ni, nk pakai P1 wimax gak aaaaaaaaaaaaaaa.....

Project Alpha Season 2
is presented by
Adidas Action 3
and supported by
P1 and MAS

1 orang yang tak busy ^^:

Mohd Naim said...

Kat tempat saya nie, ada yg gaji belas2 ribu pun xtau pakai komputer, mcm mana tuh??


kalau nak 'monitor' blog2 org, saya cadangkan cik ruby pakai google reader, sangat best utk track blog2 dan website2..just copy dan paste url blog tu dalam google reader tu..nannti dia akan inform kita dan download kandungan baru kalau blog tu dah diupdate, bagus kalau kat tempat kerja kita tu byk block blog@website...


en. google, sila bayar saya sebab tolong promotekan produk anda!hehehe!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...