Wednesday, October 6, 2010

Mandi sembuhkan penyakit

(gambar dari sumber google)

Aku sangat laaa malas nk mandi huhuhu..terus terang aku mengaku la kan...tapi memang teruk la kalau tak mandi, badan rasa tak selesa, penyakit pun senang dapat. so kali ni aku nak share apa yang aku baca daripada Majalah Harmoni, di tulis oleh Hamidah Zabidi.

Kajian oleh penyelidik Jepun mendapati , mandi bukan hanya baik untuk membersihkan tubuh daripada kekotoran dan menjauhkan stress. Mandi sebenarnya turut berperanan meningkatkan sistem kekebalan tubuh, membantu kulit terhindar daripada penyakit ekzema bahkan menyembuhkan masalah perubatan yang serius.


Anda cuma perlu berendam selama 10-20 minit dalam air suam. Kesannya, toksik dikeluarkan daripada tubuh, stress lenyap, masalah ekzema sembuh, sakit kepala dan flu hilang serta pengaliran darah menjadi lancar.

so pada korang yang xdak hot shower tuh, jerang je la air kan, pastu mandi, mesti segar punya la....aku nk amalkan la..sejak dua menjak ni, badan asek lemah saja...

Anda buat, anda dapat !! <-- tiru ustazah Siti Nor Bahiyah ^^ (pinjam yer Ustazah)

1 orang yang tak busy ^^:

Anonymous said...

Good day!This was a really quality subject!
I come from milan, I was luck to look for your subject in digg
Also I get a lot in your topic really thanks very much i will come later

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...