Friday, October 15, 2010

Cara Bayar Saman Dengan Mudahnya

Marilah membayar saman wahai kawan2 supaya kereta anda tidak di blacklist ketika hendak membuat pembaharuan roadtax ahahaha...mcm kempen dalam iklan lak kan...


sekarang ni dah ada cara mudah bagi yang sibuk bekerja, payah nk pi bayar saman kt balai polis..dengan hanya klik pada myeg, di situ korang boleh membuat penyemakan saman korang...


berikut adalah antaramuka website myeg tu

senang ja nk guna website ni...user friendly...
menurut kakak aku yang keja merenew insuran keta, dia la yang bgtau, mana2 badan yang mempunyai link dengan myeg (seperti logo di atas) haruslah kita membayar saman. contohnya PDRM...kt situ kita boleh semak saman  kita kena berapa...saman JPJ pun boleh kita semak gak...kalau dbkl, aku check dia xsediakan sistem untuk check saman, so, xyah la bayar saman dbkl, sebab dia xkan blacklist nama kita pun...

masalah sekarang ialah saman PDRM ni ha...setakat ni, saman terkumpul oleh aku adalah 19 saman huhuhu...18 saman adalah SAMAN PARKING SAHAJA!!

aku tau, semua saman parking tu aku dapat daripada tempat parking free yang terhad di area opis aku(maksudnya aku parking double la tu, xmasuk dalam kotak)..Harap maklum ye kengkawan...kalau korang nk datang area Bandar Tasik Selatan ni, sila masuk ke dalam parking berbayar yer, pastu kalau double parking, sila la letak Name Card korang, supaya orang yang korang block keta dia, boleh call korang supaya alihkan kreta,tapi risiko kena saman adalah tinggi huhuhu...nk dapat parking cantik dalam kotak dan free?? kena datang awal la..kul 8 pagi pun belum tentu ada parking dalam kotak tau..dah full.ikut nasib je laaa

sebab tu la, aku tulis dalam status fb aku semalam "mendapat parking yang cantik di area opis dan area umah adalah satu nikmat.Alhamdulillah" ahahaha...serius beb, memang lega sangat...

bayangkan setiap kali aku balik kampung, abah aku akan bising dapat surat saman ja...huhuhu

memandangkan bulan depan aku akan merenew insuran dan roadtax, aku tak mau la blacklist kan...tapi dah sah2 blacklist, kena bayar la dulu saman kan...memang bulan ni, aku ikat perbelanjaan aku...so bayar dulu sikit, dapat gaji bulan depan bayar pulak...

kalau dah 19 saman, dah dekat RM700..

 
satu lagi ye kengkawan, bila kita guna perkhidmatan bayar saman kt myeg ni, satu saman, akan di charge RM2 untuk proses pembayaran..ye la, dia pun amek untung gak kan...kalau xmo rugi rm2, pi bayar kt balai polis sana keyh...aku malas, biar je la kan...bayar je online ni ha, senang...
dan apabila saman telah di bayar (aku bayar sikit saja, bulan depan kaw-kaw la bayar huhuhu) korang akan dapat mesej seperti di atas...so saman aku dah berkurang dh ni, tinggal 13 saman je la hakhakhak...bulan depan makan megi je la huhuhu....

p/s : selamat membayar saman yer kawan2 ^^

3 orang yang tak busy ^^:

Jejaka Terhangat said...

giler babeng..bnyknye saman nak kena jelaskan..brape ribu total kena jelaskan? kat gamba tu tak bleh besar plak..tak nmpak..

LanaBusyBee said...

Total dalam lebih kurang RM600 lebih...semua saman parking, kecuali satu sama langgar trafic light huhuhu...

serius, area BTS ni susah nk parking la huhuhuhu

Juliet said...

Babe,

Pagi tadi I baru lepas meeting with DBKL. Lepas nie diorang pon akan BLACKLIST kan kenderaan yang tak bayar summons ;)

Just wait.. Haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...