Wednesday, October 13, 2010

Isteri Pakai Skirt??


gambar credit to google

Aku nak tanya la kan pada korang suami-suami, orang lelaki ni...korang suka ke kalau awek korang pakai seksi? suka ke isteri korang berambut merah di tayang pada umum? emmmm?? aku penah tanyakan pada my hubby...


aku : boleh x kalau b pakai jubah n tudung labuh??
hubby : pakai la...
aku : boleh tak kalau b pakai skirt? buat rambut rebonding x pakai tudung?
hubby : tak payah nk mengada-ngada naaa...dosa b abang yang tanggung tau...dosa abang, abang gak yang tanggung...abang pening kalau bini abang seksi...haaaiz....
aku : ok2...


see...kita sebagai isteri kena ikut cakap suami selagi apa yang di suruh suami tidak bertelagah dengan hukum Allah..aku bukanlah pandai nk bercakap bab-bab agama ni, tapi ni juga sebagai peringatan untuk aku gak...


kadang2 bila aku tertinggi suara, rasa berdosanya pada suami...B mintak ampun ya...(i know u read this ^^)...

so kalau suami yang tak tegur isteri dia pakai seksi (bagi yang beragama Islam) dia la sendiri yang akan tanggung..bayangkan isteri dia seksi, orang lain tengok...kalau perempuan tengok, dah sah2 ada yang mengutuk jer...kalau lelaki tengok, mungkin boleh menimbulkan perasaan yang luarbiasa emmm.....


so fikir-fikirkan lah...





2 orang yang tak busy ^^:

Nur Areefah said...

kalau isteri sayang suami, mesti dia taknak jadi penyebab suami dia nanti ke neraka gara-gara dia.bagi yang belum berkahwin pun kalau dia sayangkan parent dia tentu dia tak nak parent dia masuk neraka gara2 dia.sayang kita pada orang bukan sahaja pada kata2 tapi pada apa yang kita buat utk masa kini dan hadapan :) bukan sayang duniwi, tapi jugak akhirat.

LanaBusyBee said...

thanks areefah sudi singgah blog ni ^^..betul tu kan...hidup di dunia ni, adalah bekalan untuk akhirat kan...

thanks sekali lagi pada areefah memberi pandangan yang boleh membuat orang lain berfikir ^^

Post a Comment

Please give ur comment ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...