Saturday, November 13, 2010

Ujrah (PTPTN) dari 3% ke 1 % sahaja faedahnya

Sudahkah anda membayar hutang2 PTPTN anda? jangan sampai kita di beri surat mahkamah dan tidak boleh kuar melancong gara-gara ptptn tak bayar sesen pun dan di blacklist daripada imegresen...

so marilah kita membayar hutang2 pengajian kita...lambat laun abeh gak..dulu masa guna xmo nk ingt, syok ja dok berbelanja ek? hehehe :P la ni baru la terhegeh-hegeh nk bayaq (termasuk la aku)..


aku penah buat entry pasal ni, boleh x ek kalau nk stop bayar ptptn kejap (selanjutnya korang kena baca kt entry ni la) ^^

so sekarang ni aku dah kawen, kewangan pun Alhamdulillah, semakin baik...so eloklah aku start membayaq ptptn...kadang2 kita geram gak kan, sebab kita dok bayaq, tapi stil macam tu saja, ye la interest kan 3% daripada apa yang kita pinjam, mcm aku interest saja dah RM56, so memang kena bayaq lebih daripada RM50, selalunya aku bayaq RM150, baru la cepat habis kan....

Tapi ptptn dah buat cara baru, iaitu cara Ujrah....so korang google la untuk mengetahui Ujrah ni dengan lebih lanjut...Bila kita kemaskini data kita dalam Ujrah ni, faedah ptptn daripada 3% akan jadi 1%...so apa tunggu lagi, pi lekaih kemaskini data-data dan maklumat anda di cni yer ^^
http://www.ptptn.gov.my/gateway/ujrah.jsp 

p/s : aku xpun di bayar oleh ptptn untuk membuat entry ni, tapi aku sekadar memberi kesedaran pada semua dan diri aku gak...tak baik xbayaq hutang, pi bayaq kaaaih ^^

2 orang yang tak busy ^^:

Liza said...

bertuah students nowadays, masa k liza dulu, takde ptptn, nak study samada scholarship or parents kena support...

LanaBusyBee said...

sama mcm kakak lana la, abah sampai sewakan bendang kt orang lain sebab nk biaya kakak belajaq...tapi budak2 skrg ni mewah sgt dah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...