Thursday, November 11, 2010

U look blue n ge ge ge mok mok mok

Mak dara (lum jadi mak lagi la hiksss^^)
(pic ni baru ja amek 5 minit yang lepas muahaha) 

Masa anak dara
(pic ni amek masa tahun lepas, kenduri wan salmi,baju yg sama dgn pic di atas)


Sebenarnya mcm segan nk upload pic aku banyak2 dalam blog ni, bukan la lawa pun ahaha...dah tu sememeh jer muka wakaka...

see, see the different sebelum aku kawen dah selepas, nampk sangat ketara kan? kt pipi tu ha..baru kt pipi,lum lagi kt lain2..adeeh la...ramai dah ni org teguq aku dah berisi..suma ayat sama jer " ruby, hang dah mengandung ke?" aku jawab jer " a'a mengandungi makanan dan lemak" wakaka...

kain baju kurung pun banyak dah yang sempit, kena pakai corset baru leh nk cankuk kain tuh ha,kalau x, xsampai ahahaha...adeeh la, nak bangun selepas duduk bersila pun payah..aaa kronik dah ni..kalau ada hubby, aku hulur tangan je, dia yang tarik aku hehehe...

napa dah ge ge ge mok mok mok sangat ni? senang hati la...baru 5 bulan kawen..dah tu hubby dok jauh, mau hubby dok dekat? lagi la ge ge ge mok mok mok (hanya adik aku ja tau nk sebut ge ge ge mok mok mok ni, ada nada sendiri hehehe)..ada apa dengan baju biru aku ni?

baju biru ni banyak memberi makna pada aku..
  1. baju febret tau hehehe
  2. dah baju febret, sah2 dia menjadi baju contoh setiap kali hantaq kt tailor atau bagi mak aku jahit, nk sama mcm ni sebijik tau,pesan aku kt mak hehehe...
  3. baju ni gak aku pakai, mood akan happy,tapi penah sehari tu, aku kena marah dgn bos..marah smpi masuk meeting dan nangis2 huwaaa memang silap aku pun huahuahua (dah2 tutup buku,kisah lama la, sapa suh buat silap, 800 ribu tuh my careless :(  )
  4. baju ni ja yg leh padankan dgn tudung kaler biru tuh ahaha,pasni kena cari baju lain lak,tapi kena padankan dengan tudung tu, baru berjimat cermat yer dak ^^
ermmmm, korang perasan x gambaq aku yang first tu macam ala-ala cikgu kan? eee dah ada dah gaya tuh, harap2 la aku berjaya menjadi pendidik suatu hari nanti, doakan la yer, amiiin...

satu lagi, sekarang ni,aku susah gila nk bentuk tudung aku..mcm xkena saja..dulu senang ja nk pakai tudug, elok jer...tapi sekarang ni, sebab pipi dah terkeluar dari paksi tudung kot huhuhu...mata pun mcm tu la, sembab je..ni disebabkan kitaran tidoq yang tak betul, adeeeh la...

klah, xlarat sangat dah nk merepek...tapi hari dah berjaya mengkontrol makan dengan agak jaya, agak je la, sebab ptg lum mkn lagi ahahaha, arini aku makan

breakfast : susu soya segera + RxLite
lunch : nasik sesenduk + ikan goreng + bergedel
petang : mayb soya + RxLite je la kot hiiiii~~~

serius dah xlarat jadi gemuk huhuhu...aku xmo masuk angka berat ke 70kg ,xmo xmo xmo!!!!

2 orang yang tak busy ^^:

iLa SaHaR said...

sama la tak mo angka 7 tuh... angka 6 ni pun dah risau dah... ada ubat nak ku ku ku rus ke ??? hehehhe

LanaBusyBee said...

saya sangat takut dengan angka 7 tu walaupun sy dah kawen huhu...akak, sy tgh mkn rxlite ni..dah konsisten, hari ni hari kedua..nk dekat raya ni,takut gak terbabas makan yg sedap2 je huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...