Monday, November 1, 2010

Ice Room

salam kawan2 ku...eceh bagi salam lak hehehe...ok2, meh nk cita kt korang suma n aku patut gak kongsi benda ni kan..sebab aku dah tau, so kena la kongsi...

Hari sabtu yang lepas, pas tengok cita Jangan Pandang Belakang congkak 2 (yang rileks dan besh tu, gelak xhenti2 sampai kena siku dgn my hubby wakaka) aku membawa my hubby g makan kt ice room..ni rentetan daripada penulisan aku kt blog ni pasal Ice Room tu la.( my hubby baca blog aku ni hehehe)...so pas aku tepon kak ida (tq kak ida) sbb aku lupa jalan nk g sana ahahaha, kami pun sampai la kt Ice Room tuh...


pas masuk dalam restoren tuh, kami pun tengok la menu..my hubby teringin nk makan lamb chop..tapi dalam menu xdak..dalam masa yang sama, aku terlintas nk tanya ada sijil halal ke x pada pekerja (setelah ada komen dari Anonymous yang berbunyi, "Tgk cam sgt sedap...Saudari dah confirm ker kedai 2 ader sijil halal or x??
Kalo ader sy pn nak g....huhuhu"
so aku memberanikan diri tuk tanya...pekerja tu jawab, "non-halal, tapi diam2 tau, saya akan bgtau kalau ada orang tanya" ...

lama jugak aku n hubby dok pikiaq...aku kata, kita mkn eskrem je la...tapi my hubby kata " kalau dah benda yang tak halal, kang bekas2 benda yangg tak halal tu, mcm na?" terus kami cancel...

so aku balik umah, search kt cni untuk mengetahui ada sijil halal ke x restoren tu...xjumpa..so korang fikirkan sendiri la yer..aku rasa bersalah jika tak menyebarkan benda ni...kadang2, aku rasa sangat berdosa, makan dulu, pastu baru nk check halal ke tak, Astagfirullahalazim....

Ibadah kita juga akan terjejas kalau makan benda yang tak halal..korang boleh baca disini yer..

ok, tu jela yang aku nk kongsikan...Maafkan aku jika ada kesilapan di mana2..nk bagi pendapt pun dipersilakan ^^

p/s : update 20 hb 11, Ice room tengah mendapatkan sijil halal, sebab ramai yang bertanyakan mereka di FB (boleh search pada google tuk cari FB Ice Room)..so, sekarang ni xdak lagi cert halal dari Jakim...tapi ice room sendiri bgtau all product adalah halal, cuma lum dapat cert dari Jakim lagi...terpulang la pada korang tuk membuat pilihan yer ^^...Mencari yang halal adalah fardhu bagi umat Islam :)

7 orang yang tak busy ^^:

Scorpio Warrior said...

thanks sharing kak. huhu. saya pun baru tawu xhalal. astaghfirullahalazim..

Mohd Naim said...

alhamdulilah..nasib baik xpi makan lagi..nasib baik puan ruby habaq...

Alida Ali said...

X halal ke...lps ni tk leh la pegi lagi...

LanaBusyBee said...

bluberry cheese : ur welcome..sharing is caring ^^

naim : nasib baik kan...sama2...dah menjadi tanggungjawab sesama muslim tuk bgtau benda2 mcm ni

kak ida : ada, sy nmpk menu itik apa ntah, terus tanya ada sijil halal ke x ? menu byk makanan cina, terus sy was2..xyah la pegi dah, kitaorg tetiba g kajang mkn satey lak ahahha

ashu said...

eerrrkkk, xhalal ker cik rubby???? adoyaii bru jer g mkn ahad lps(31/10) kt tmpt yng smer.dh la siap mkn spagetti sekali...pasnie xnk lagie la mkn citu...hummmphh!!!marhnyer...
thanx for sharing...heee~

Mohd Naim said...

dalam blog nie kata halal pulak? siap owner org melayu islam lagi

http://mazidulakmal.blogspot.com/2010/12/pertemuan-bloggers-di-ice-room-just.html?zx=e2f88f72c4d5680a

macam mana tu ?

LanaBusyBee said...

ermmm...tu la kan, lagipun ni yang latest punya, mayb dah ada certificate kot..tapi certificate tu thn 2009, napa bila aku mintak nk tengok sijil halal, depa kata xdak? napa x tambah logo halal di depan kedai secara terang-terangan mcm old town??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...