Friday, November 12, 2010

Panduan MTest

Kepada kawan-kawan yang bakal menduduki exam MTeST hujung minggu ni Good Luck yeah ^^...doakan aku pun dapat kpli kali ni...banyak kali dah apply, xdak bakat ke apa aku pun xtau la huhuhu...

so persediaan nk menghadapi MTeST ni aku pi beli buku latihan ni ha...beli kt MPH, nk beli online pun boleh, tapi kita bukan dok oversea pun, beli ja kt MPH yang berdekatan, lagi cepat dapat dan leh start study ^^(study la sgt huhuhu)
Tak mahal pun...Harga seperti di bawah...
Menurut kawan aku yang telah berkhidmat sebagai cikgu melalui kpli ni, dia kata, apa yang penting semasa menjawab mstest ni ialah, mesti jawab dengan jujur pada soalan INSAK, iaitu soalan tentang sahsiah keguruan..dia ada 135 soalan kena jawab dalam masa 30 minit sahaja, satu soalan anggaran kena jawab ialah 13.3 saat sahajaso memang tak payah la nk pikiaq, tanda saja yang bersesuaian dengan kita..
satu lagi member aku bgtau, kalau kita lulus paper yang lain, tapi gagal dalam menjawab paper INSAK ni, maka gagal la kita...tapi kalau kita gagal dalam paper lain (Math, BI, BM, Verbal) tapi lulus dalam paper INSAK ni, maka kita akan di panggil untuk ditemuduga...see, betapa berkuasanya jika menjawab INSAK dengan sesungguhnya ^^

So gud luck all..wish me full of luck too ^^

p'/s : nedy, ko terbahagi kepada 3, so pilih pi yang mana? adik aku terpaksa tolak spa punya, sbb dia kata confirm2 xdpt muahaha...gudluck ek nedy ^^

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...