Friday, August 27, 2010

Bantuan Khas atau lebih senang cakap duit raya lah

Besh la orang gomen, dapat RM500 bantuan khas, senang cakap duit raya la kan...Syukur Alhamdulillah, aku tumpang hubby munchy punya lah hehehehe...

aku xdapat ka? Sepanjang aku keja di tempat aku keja ni, setiap kali raya, mesti dapat duit raya, paling sikit pun RM300 sorang, tapi penah ka dapat RM300? xpenah pun la...

tahun lepas punyala heaven ...company bagi duit raya bukan saja pada staff tapi pada anak-anak staff, siap ada kategori lak tu, bagi yang berumur 1-15 ke bawah tak silap aku dapat RM100 kot...kalau yang 15 tahun dan ke atas smpi la yg belum bekerja (masih di bawah tanggungan parents la kan) dapat RM150 @RM200 mcm tu la, aku dh tak ingt..masa tu la rasa mcm nk anak banyak ahahaha (kawen pun belum lagi time tu wakakaka).

tahun ni punya duit raya belum di umumkan lagi, sebabnya gaji kami pun belum masuk lagi ni huhuhuhu...

Alhamdulillah, keja dengan company ni, macam-macam dapat..walaupun ekonomi merosot tahun lepas, takdak pun staff yang di buang keja...siap ada staff baru masuk banyak lagi ada la...bonus pun ada, komisen pun ada...

Baru-baru ni, bulan 7, Alhamdulillah, gaji semua staff yang dh tetap di naikkan...memang bersyukur sangat...pasni nk pi keja di company lain, kena pikiaq banyak kali la, sanggup ka nk melepaskan gaji sekrg dgn gaji yang lebih rendah? huhuhuhu...

Dan aku berharap, dengan kenaikkan gaji ni, kewangan aku menjadi stabil, skrg xstabil la, goyah gilaaaaaa...aku nk bebas hutang dalam masa 7 tahun lagi..masa tuh dah abeh bayar keta dah....dan aku sekrg dh start menanggung semua perbelanjaan bil-bil tepon mak abah aku, dan jugak bil astro...abah nk apa? movie, cek leh ja masukkan, nk box office, habaq saja hehehehe...

dan kepada MIL n FIL lak, aku nk menukar barang-barang yang ada kt umah tu, xyah la nk guna pinggan-pinggan platik lagi, xyah la nk guna botol mineral tuk simpan air lagi, nanti ruby akan belikan yang baru heeeeee ^^

3 orang yang tak busy ^^:

Mohd Naim said...

wahh!! bestnyer company hang..nak join jugak lah..ada kosong lg ?hehehe....


bagus la hang nie...bebas hutang dlm masa 7 tahun?? bagus2..matlamat tu kena ada, tapi by the time 7 tahun, keta yg ada tu dah mula meragam...then kena selalu servis, then ada mulut2 yg akan cakap "tukaq la kereta baru ruby, xpenat ka bayaq maintenance tiap2 kali meragam? anak2 pun dah ramai, hang patut tukaq amek MPV pulak, lagipun gaji dah banyak..apa nak kisah" haa..time tu iman hang akan tergugat, tengok pulak kereta skrang dah buruk dan model kereta baru yg keluaq dah cantik2 dan canggih manggih...


then dalam masa 7 tahun, means umuq dah 33 tahun, mesti nak ada rumah sendiri kan? xlogik la nak beli rumah cash, melainkan hang meniaga atau amek rasuah..

tapi tak apa, suruh la encik hubby yg belikan, dia bayar loan, tapi nama bubuh nama hang...so hang kira bebas hutang la... ;)

untung dapat anak dan menantu baik macam hang..hehehe!!

Alida Ali said...

bagusnya anak menantu..meh tukar pingan umah akak leh..tu la mcm tak nampak bayang lg tuk duit raya..budget dah lari jauh ni tak terkejar dah...

LanaBusyBee said...

naim : ha tau xpa,kang ada hubby hehehe..aku cuba untuk menjadi anak dan menantu yang baik Insyaallah...

kak ida : kt umah akak dh berjenuh kot pinggan2 hehehe....uwaaa gaji xdpt lagi ni huuhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...