Friday, July 2, 2010

Inai Pokok yang sangat cantik ^^

Emmm tak tau nk mula cita dari mana...so aku cita dari cni la ek hehehe... Inai..korang penah tengok pokok inai? selalunya zaman fb ni kan, orang dah tak kenai dah pokok inai tu mcm na rupanya...lagipun sekarang ni inai yang xpress berlambak2, ada yang serbuk, ada yang dalam tube, inai india la, inai mekah, mcm2 lagi la....

So pada hari khamis, 10 hb 6, iaitu sehari seblum aku akad nikah, mesti la kena pakai inai kan untuk esok...so petang tu, selepas pi amek baju kt kedai pengantin, aku dan adik aku, pi umah mak sedara aku untuk mengambil inai..

kebetulan sepupu aku pun ada...sepupu aku ni baru berkahwin bulan 12 thn lepas..dia la suggest untuk aku pakai inai pokok kt belakang rumah dia ni..dia kata, merah dan cantik...

ha ni la rupa pokok inai tu...banyak jugak la aku amek, sampai sepupu aku kata, nnt mak abah hang pun leh pakai sekali wakakakaka ;D

Malam tuh, bertungkus lumus la kami, mengelas daun2 inai dari batangnya..dan disebabkan aku ramai sepupu, depa la yang volunteer nk menumbuk inai, kalau ikutkan aku, aku nk blender saja ahahaha, sgt la pemalaih( baloq liat) ahahaha....

sepupu aku kata, masa tumbuk inai tu, campuqkan sekali nasi sejuk, supaya inai tu melekat pada jari nanti..dalam kul 2.30 pagi, aku dh siap pakai inai..dan sepupu ku sangat teliti, diletakkan salotap pada jari2 ku seblum di letak inai, supaya tidak bercapuk...adeh, terseksanya nk tdoq, sebab aku pakai inai smpi ke kaki (xpenah pakai, so sangat teringin okeyh)..dalam pukul 5.30 pagi, aku terjaga, dan aku xleh tdoq dengan selesanya...so aku bgn g basuh inai...abeh lantai rumah kena tapak kaki aku yang ada inai (ok2 tipu, kena sket saja hehehe)...

Dan inilah hasilnya!!! cantik x?


Aku suka sangat,nampak kemas saja...la ni, dh 2 minggu 6 hari aku kawen, inai pada jari kian luntur, cuma tinggal pada kuku saja...sapa yang nk inai ni, kalau aku balik kg, nnt aku amekkan ek ^^....

2 orang yang tak busy ^^:

cik yana said...

inai pokok mmg cantik..merah..tak mcm inai tube tu..inai tube tu rasa mcm sekejab je nnt da jd oren kan..huhu..nnt yana pun nk pkai inai ni jugak:) lanabusybee bleh sponsor daun inai tak? heeeee :)

~ miss femme fabulosity ~ said...

Canteknye inai dijari pengantin !! :) kemas jaa..color pon terang.. oyen! I likee.. :D x suke yg color cam merah2 gelap tue.. buwok!! :P

ps: tangan pengantin nie gebu..rasa cam nak mkn muffin lah!! geram nengok! ;)

Post a Comment

Please give ur comment ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...