Friday, April 2, 2010

Penutup Tank Minyak yang mahal huhuhu

Alkisah terjadi pada hari Isnin yang lepas..Pagi2 dah smpi di pudu ( balik dari kg), dengan semangat pergi keja di hari Isnin yang sentiasa blues kan kan kan ^^...

Tapi aku kena g opis di SBI (sungai besi indah), sebab ada keja sket nk kena setel..Isi minyak dulu, penunjuk minyak dah berkelip-kelip menandakan dahaga hehehe...

Aku mesti sampai di opis tu dalam pukul 9.10 pagi, tapi aku baru terhegeh2 isi minyak pada pukul 9 pagi di stesyen minyak shell...RM20 dah bayar di kaunter...pas dah isi terus g opis, mmg xsedar apa2 dah...kalut sangat kot masa tu....

2 hari kemudian.....

Pada hari rabu, penunjuk minyak kembali berkelip-kelip..suka sungguh nk berkelip noooo :P

Macam biasa, dengan semangat ingin pergi shopping selepas keja, aku isi minyak sebanyak RM50.Bayar pada pekerja shell kt ctu je(xyah bayar kat kaunter pun), elok aku bukak penutup tank tu, tetiba penutup dalam tank minyak xde.."eh awak dah bukak ek penutup tank ni??" tanya aku pada pekerja tersebut..dia menafikannya sambil sengih2...eh eh budak ni, memain lak dia " eeeyh awak amek kan?? mcm na leh xdak lak ni??" "taaaak saya tak amek la"...

pastu aku diam sambil budak tu isi minyak kt keta aku..."eeee mcm na la saya leh lupa nk tutup tank ni..saya rasa isi minyak last isnin retu kt cni gak la...aaaaa takutnya...mcm mana ni? bahaya tak ek?" tanya aku pada pekerja tu..."tak kot kak, sebb dia corong ke bawah"...pastu terus lagi aku mengomel2 sendirian memikirkan betapa carelessnya aku aaaaaaaaaaa...

Mati terus mood aku nk pi shopping...sia2 je balik keja awal huhuhu...radio pun aku tutup..xmo dengar bising2...tu la, bila aku dalam keadaaan tertekan, aku akan tutup radio huhuhu...Balik umah terus call abah aku..abah kata ada ja jual kt kedai..pastu tanya bahaya x? abah kata xdak la bahaya, tapi kalau masuk air hujan ka teruk la gak...nanti start enjin tak jalan huhuhu...pastu nk ngadu pada tokwan, dia lak sibuk pi main bola di baling lak dah huhuhu...

Esok pagi-pagi, aku pi perodua...bgtau kata nk beli penutup tank minyak. akak kat kaunter tu cakap " mahal tau dik" huhuhu nk buat mcm na, kena la beli gak kan huhuhu..tau bapa? RM120 tau !!!!...tu tu benda kecik warna hitam(seperti dalam gambar) berharga RM120 tau aaaaaaaaaaaaa...rela je la...tapi ori la kan...xpa la...jadikan pengajaran...lenkali jangan buat lagi dah naaaaa ruby oiiii.....

p/s: aku tengah mencari tali untuk mengikat penutup tersebut..guna riben pink yang lebih hantaran tunang tu pun cun gak kan ^^ hehehe

2 orang yang tak busy ^^:

TMUkmkd said...

huh berapa banyak la yang dah hilang meruap tu :D bahaya kalau tak de. sebab minyak tu meruap keluar dan kalau silap hari tengah2 meruap ada lak sumber api. erk~

ikat guna reben jangan sampai termasuk dalam tangki udah la :D

LanaBusyBee said...

TMUkmkd : tu la kan huhuhu..xpa2, dah ada pengganti dh ^^

Post a Comment

Please give ur comment ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...