Monday, September 19, 2011

Rindu Menjengah Lagi..

Susahkan hidup berjauhan suami isteri ni??? Sampai bila la agaknya aku harus hidup macam ni..

Terasa sangat sedih bila hubby kata "arini dah sabtu, ahad abg balik dah..dok rumah, bosan xdak b..hidup abg sama ja la..b xdak dekat dgn abg,so xdak makna apa2" sob sob (T_T) Sedih gila aku dengar dia cakap mcm tu...bukan tak mau balik dok dgn dia...hutang aku takkan dia nk tanggung...gaji yang di tawarkan kt sana sikit..

Paling aku tak boleh lepaskan,baby blue..xkan nk jual? Bulanan pun dah berapa ratus,klu gaji spm tu bayar baby blue,xcukup huhuhu...

Hubby suruh jual,pastu naik motor ja...aaa sayang kot, sbb tu la hasil titik peluh aku sepnjg bekerja 4 tahun di kl ni..mmg la bukan keta yg mahal,tapi dah cukup utk aku, Alhamdulillah...lagi 6 thn oi baby blue nk habis hutang...lama tuuuuh...

Apa penyebab rindu aku ni? Bila berjumpa, asek nk gaaaduh ja...pasal game pun nk gaduh..pasal jalan pun nk gaduh...tapi gaduh suami isteri ni xdak sakit hati (melainkan gaduh melibatkan org lain,yang tu mayb sakit ati kaaaan)..orang kata, gaduh2 manja..bila sorang dh balik kg, sorang kt kl mula la rindu huhu..menangis lagi mcm kena tinggal mcm mula2 baru kawen dulu huhu..dah setahun 3 bulan ruby oi hampa dua kawen huhu..tapi rasa mcm baru 3 bulan kawen,sbb dah pjj mcm ni kan...masa pun rasa cepat, sebab hari2 dok menghitung hari nk balik kg huhu...

Pada yang belum kawen, tapi ada pasangan yang akan duduk berjauhan mcm aku ni, harap2 boleh tabah dan kena sangat kuat semangat..kalau menyewa sorang2 lagi la rasa kerinduan tu...

Emmm klah..hati dan emosi tak tenteram...bahagia seketika, sedih dan rindu menjengah kembali....

P/s : sorry entry ni jiwang sikitt...sikit ja...
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 orang yang tak busy ^^:

ana raihana said...

sabar la..dugaan tu...kalau nak tgl sme kene berkorban sikit

emma marini said...

yang pasti, ada cahaya dihujung jalan..:)

Unknown said...

dah2 la dok berjauhan tu ruby...salah sorang kena berkorban ni...bkn nak masuk campur, tapi kesian kat hang, dok rindu jaaa...mmg la jumpa sekali-sekala ni best...tapi setiap hari jumpa lagi best...hehehe...baru la cepat dpt baby.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...