Saturday, August 6, 2011

Sleeping Mask from Etude House

ermmm...memang pengaruh korea tu kuat sangat dalam diri aku ni, especially dari segi kecantikkan depa la...tapi depa tu boleh di katakan semua muka depa tu plastic surgery, no wonder la cantik kan...badan slim2 ja haaaih....

tapi ada jugak yang memang cantik secara natural....hasil terpengaruh dek korea tuh, aku ada la beli sleeping mask daripada etude house ni, suka tengok awek2 korea dlm drama, nk tdo je pakai sumthing kt muka, sleeping mask la kot hahaha...lama dah sebenarnya aku beli benda alah suma ni, masa perhimpunan bersih kt KL, aku pi lepak2 dengan bff aku kt melaka, nedy n hana ^^...

hasilnya satu sleeping mask (3 in 1, paling femes dan laku ), lipstik dan eyeliner brush...

Sleeping mask ni memang moistfull sungguh la...agak melekit sket bila pakai dan ada bau wangi..kulit muka aku ok ja dengan bau wangi ni, rasa mcm wanita korea hahahaha...dia boleh digunakan 3 cara, sebab tu dia 3 in 1..

1. for massage : letak sket pada muka, dan buat urutan di muka kita, biarkan 2-3 minit, pastu pi basuh dengan air suam
2. for pask : letakkan sedikit (agak2 meliputi seluruh wajah korang tu) selam 10 -15 minit, pastu pi basuh dengan air suam
3. for overnight pack : letakka pada muka, pastu tidoo ^^...bangun pagi esok baru lah basuh ^^ (pssst: pastikan tido korang mencukupi, kalau korang tdo kul 1 pagi pakai mask ni, pastu bangun pagi muka sembap gak, salah korang la hahahaha)


ok habis review pasal massage mask (aku panggil sleeping mask mihahaha), jom review pasal liptick dia plak...

kaler dia seakan pink oren la..memang natural...lupa dah aku nama apa kaler tu, ada kt bottom lipstick tu pun tulisan korea, mana la aku faham kan hehehe....secara jujur nya, memang aku takkan beli dah liptick brand daripada etude ni, sebabnya kaler dia takmo lekat pada bibir...dia mcm berminyak mcm mana ntah, tak besh la kesimpulannya...dia xsmooth mcm liptick loreal or maybeline tu....so mark siap2, memang tak tengok dah liptick kt etude ni hehehe...so info gak kat korang supaya tak beli, kang nanti tak puas ati mcm aku huhuhu....aku rasa lip gloss dia ok...

eyeliner brush dia besh!! serius besh...aku beli pun sebab angle brush cream eyeliner maybeline aku tu hilang, sayang gak, eyeliner banyak lagi, tapi brush xdak hehehe ..so selesai dah masalah ^^..

klah, nk pi makan lak ni, lapaq pas terawih hehehe...selamat bersahur naaa ^^


1 orang yang tak busy ^^:

Unknown said...

wah3! ni mmg peminat korea sejati la ni.. hahaha

(btw, cter city hunter tu mmg beshhh!!! :B )



thanx visit my blog :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...