Sunday, December 8, 2013

BSP kali ketiga

ni cerita seminggu lepas..dah kali keempat aku kena bust BSP...genap masuk 7 bulan...so jarak yang doktor bagi utk buat BSP 2 minggu dah..sebab nak pantau, takut insulin tak boleh nak fungsi akhir2 bulan ni..

So bangun pagi2, pukul 8 pi tusuk jari (tudia ayat hahaha) 4.9 mmol..padahal semalam siap makan aiskrim lah, gulai kambing lah..tapi aku makan moderate ja..setakad lepas rasa nak makan ja..pastu minum ayaq banyak2...

Pukul 12 pi check lagi..4.9 mmol..sebabnya seblm tu, aku breakfast makan esp shaklee dgn 3 ketoi cucur jagung..rasanya cucur tu manis la kot kan..tp ok la...

Ni lunch aku makan nasik ayam plak..uish sedap xterkata,takut satg check darah naik xterkata plak haha..time ni gak aku mkn vitalea, vit c dgn b complex...pastu minum ayaq banyak2...sekali pi check, ha tudia 5.8 mmol huahua..

Pastu malam lak..ni aku mkn 2 keping roti wholegrain dgn tuna in water dgn susu low fat...harap2 tak tinggi sgt lah..kali ni nk ikut cakap pakar nutrisi tu,dia kata makan ja yg perlu,tapi moderate, kalau anemia lagi teruk..hb rendah...jgn menipu..so malam tu pi check..Alhamdulillah 5.8..lega2..

Esoknya jumpa doktor utk review bsp..tapi malangnya tekanan darah plak tinggi huhuhu...bsp takyah buat dah..bp tinggi sebab tekanan keja gak, dan lately aku tdoq lambt..kul 2 baru tdoq huhuhu..

So lepas ni selang sehari plak utk tekanan darah tinggi...untuk mu sayang, ibu sanggup apa saja

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...