Friday, December 27, 2013

Oil and cream untuk streachmark

Aku tercari2 krim apa yang boleh di pakai masa pregnant ni...mula2 beli jenama palmer, cocoa butter tu..sebabnya dia bau mcm butter, so xdak la bau yang membuatkan aku rasa nak muntah...

Aku beli masa 5 bulan kandungan, tapi pakai jarang2, sebabnya xnampak apa2 streachmark pun hehehe...jangan la ikut tabiat aku ni naaa...

Tapi bila dah masuk 7 bulan kandungan, daaaang !! streachmark muncul dengan jayanya...time ni plak baby kicking pun dah kuat..mula la belang2 merah kelihatan =(..ingatkan kulit perut tebal xdak streachmark huhuhu...baru la gigih nak sapu2 krim ni...

Tapi dah masuk 30 minggu, mula gatai2 plak kt streachmark tu haaa...adoi la..nurse dah pesan jangan garu..gosok dengan kain xpa...

Tapi bila time tdoq tak sedaq la, jaga2 ja tangan dak syiok dok menggaru adoooi, makin garu makin sedap koooot hahaha...

Pastu mula la streachmark tu nak jadi kesan mcm parut hitam...aik dari merah bertukar warna dah...no no no...mesti kena buat sesuatu ni...

Masa dok belek2 intagram maria elena, ternampak dia post pasal soothing oit ni...dia kata pakai masa awal kandungan, smpi dah sarat xdak streachmark pun...so aku pun gigib pi cari kt guardian...yeaaay jumpa...senang nak apply sebab sembuq saja...

Harga dia rm31.80 utk 150 ml...balik rumah lepas mandi, terus sembur n pakai...so far xdak gatai2 lagi...kita tunggu malam ni tengok gatai ka x hihihi...

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...