Thursday, March 13, 2014

Cara berpantang caraku ^^

Tiba-tiba terlintas nk tulis pasal ni sebab my SIL la hahaha..ok i tell later ok, so kena la baca sampai habis ^^

Macam-macam orang dok kata, udang tak boleh makan, nanti gatal...ok, aku mengaku yang tu, sebab seafood kan...tang ayam, abah aku plak marah tak bagi makan ayam, gatal jugak katanya, tapi nurse kata tak pa...so aku makan masa kt hospital, hari kedua kena bedah, ok ja, kalau tak makan, takkan aku nak makan nasik kosong dengan sayur bayam ja kot? muahehehe.....

so sepanjang aku berpantang kt rumah, memang ayam ja la, ayam goreng, ayam sup, ayam bakaq...ayam goreng? ada orang kata, tak leh makan yang beminyak...aku bedal ja weh muahehhe..tapi kalau yang sejuk2, yang berangin, contoh macam tembikai, nangka, air teh, memang la tak berani...laksa pun tak boleh, jambu pun...kalau dok makan ikan kering, mana la nak mai zat tu kan...asalnya aku ni bukan makan sayur hijau, macam bayam dengan sawi...tapi sejak kena dok hospital, sebab lapaq sangat kot, habis licin aku makan hahaha...padahal sebelum ni tak lalu sangat...eh ni ok plak...elok dah start makan, so maknanya, dah boleh makan sayur hijau la hoyeaaaah ^^....ada hikmah gak kena dok hospital ni kan hahaha boleh lak mcm tu kekeke....

haritu, masa sembang2 dengan biras dan SIL aku...aku tanya la cara depa berpantang macam mana? aku ni dengan tak pakai stokin dah ha, kecuali malam sebab sejuk... biras aku kata masa berpantang anak first dia, dia sampai kena admit hospital, sebab kurang air dalam badan...ye la, orang tua2 mana bagi minum air banyak2, takut nanti berair kt bawah la, padahal takut nanti selalu dok ulang alik terkencing, so jahitan lambat sembuh...kita kan menyusu, mau kena cuaca kemarau macam la ni, lagi lah...aku minum sehari 5 liter kot, tapi bukan sekaligus 5 liter, sikit2 la...antara malam kul 12- pagi dah 2 liter, pastu sepanjang siang hari 3 liter, panasnya, tambah lagi lepas menyusu, berpeluh2 aiiiih....orang kata minum air banyak nanti buncit...aaah buncit belakang kira, janji susu anak aku cukup untuk dia hehehe....

SIL aku menyampuk, dia kata dia pun tak pantang betoi2...dia kata hari 17 berpantang dah makan ais kacang, dengan jagung, dengan cincau, dengan kacang hitam, ohoooi, dia kata ok ja, anak dah 4, semua dah besar, paling bongsu dah umur 19 tahun...aku tak berani lagi bab2 ais ni, sebab boleh rasa lenguh2 badan...suami aku bagi pendapat, dia kata, macam mana orang putih berpantang? mau kalau musim salji, kan air yang tak dok dalam peti ais pun sejuk kan, mesti depa minum ja air sejuk....hahaha aku kata, depa jerang air la, minum air panas...macam la aku ni kenai depa wakakaka....

Ada satu pagi tu, aku dah jemu makan biskut kering dengan susu...tekak pun tak nak pi dah....ada bahulu...aku tanya mak aku, bahulu boleh makan dak? mak kata tak boleh, sebab ada telur...nanti gatai...hoh, aku curi2 gak amek makan...so far Alhamdulillah...xdak masalah apa2..tak gatai...ada gak aku curi makan udang mihahaha, sebab haritu kezen aku buat aglio olio, teringin sangat dah...mak aku kata, memang la, iblis dok hasut tu....erk....So far tak gatai pun...

burger pun aku dah belasah, tapi ayam la...harini dah masuk 34 hari....masa checkup sebulan haritu, nurse kata luka czer dah elok dah, dah bercantum pun...Alhamdulillah....tak la susah mana nak jaga jika bersalin czer ni...mayb sebab aku dok amek supplemen shaklee gak kot, memang sangat membantu....naik kereta, terhentak, dah tak rasa sakit dah....cuba sekarang dok rasa sakit kt pinggul tu...ka kesan daripada epidural? xleh duduk lama2, rasa lenguh...so sapa2 ada mengalami masalah ni? boleh drop komen ^^




0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...