Sunday, March 9, 2014

Mcm mana nak tau baby girl or boy masa pregnant?

Ha tudia...tajuk entry kemain panjang lagi hehehe...ok, ni dari pengalaman la kan...aku teringat lagi, masa awal pregnancy, kawan aku tgk aku selekeh ja, dgn xberbedak, memang x melawa lak...dia kata "hg ni mesti dpt anak lelaki ni, selekeh...aku dulu mcm hg la" ok kawan aku tu dh dua org anak, dua2 lelaki...so aku pun iya kan ja la, sedangkan instinct aku kuat aku kandung baby girl ^^
Masa sebelm aku tau aku pregnant, aku teringin sangat nak makan yang masam2, buah mempelam putik la yg aku cari...dah la kt pokok rumah aku xdak buah...terpaksa pi cari kt stesen bas shahab perdana...mula2 husband aku malas nk layan kehendak aku, tapi bila tau kata mengandung,sanggup tuu hehehe...dia kata,oklah mengidam mcm ni ja, jangan yg pelik2 sudah...ada kawan aku kata, kalau suka makan masam2 anak lelaki gak...tapi masalahnya awal pregnancy ja, bila mai tang tgh2 hujung 2 pregnancy, xteringin langsung pun...pelik kan...padahal kalau asam prune tu mmg fav aku la tu...
Boleh dikatakan sepanjg pertengahan dan hujung pregnancy aku nak makwn yang manis2 ja..nak makan kek lah, coklat lah, puding lah,aiskrim lah xpadan dgn ada GDM hahaha...tapi aku makan satu sudu ja pun dah puas sangat2 dah...
Pastu suka makan western food...chicken chop la yg paling aku suka...
Tu bab makan, bab nk alergik dgn seri muka plak...muka aku xberseri langsung kot...dengan kusamnya...dengan naik jerawat lah, ruam2 lah, dh la xleh pakai bedak or foundation, ya la,at least boleh la tutup sikit cela2 tu, sorry ok, xboleh..nnt bila berpeluh kulit muka aku akan jadi gatai2 ya amat, pastu naik merah mcm melecur tu...dah la pedih huhuhu....tu kawan aku kata, klu muka xdak seri, anak perempuan lah tu...
Tapi teringat kt exopismate aku dulu, dia suuuuka sangat makeup, melawa ja, dpt baby girl...hurm...ikut org jugak kot kan...
Ada jugak yang tgk dari kandungan, kalau bulat perempuan, kalau lonjong lelaki...ada yg teka dari perut aku ni perempuan...ha betoi la tu..ada yg kata lelaki hehehe..paling xleh blah, pas aku bersalin, minggu lepas, lepas pi klinik, kami suami isteri pi cari stroller, pastu pembantu kedai tu kemain la nk tolong pilih stroller..siap tanya utk girl ka boy?pastu dia kata tgk mcm boy...hahaha aku gelak ja, aku kata sy bersalin dah la, baby girl, ni perut ni xdak baby dah hahaha...nmpk sgt mcm ada baby lagi...woooi perut aku ni, xmengndung pun mcm mengandung hahaha..kulit tebai weh...lagi2 czer, bila nk bertungku dan pakai bengkungnya kaaan? Hehehe...xpa2 aku xmarah pun kt budak tu..mmg perut aku mcm ni hahaha
So xleh nak jangka...apa yg kita alami masa pregnant ni sebenarnya adakah tanda2 baby girl or boy? Xla kot kan...ikut nasib la kot naaa...so apa pendapat korang?

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...