Tuesday, January 8, 2013

Tudung Bawal Turun Kaler?

Sapa penggemar tudung bawal? ya ya korang sama la macam aku, suka pakai tudung bawal ja, kalau rajin baru pakai shawl hahaha...paling malas, ariani ja la ku sarungkan miahahaha....

So pada penggemar tudung bawal, of cos la ada tudung bawal yang tone tone tu kan? bukan tonton.my la diknon hahaha....aku pernah giveup nak beli lagi tudung bawal yang bertone tu...sebabnya dia di celup kalernya...memang la cantik, tapi huduh bila turun kaler jadi putih....tapi...tapi aku tersilap weh...

Sebenarnya bukan turun kaler la....eh tak faham lagi apa yang aku nk habaq ni? ok cuba lihat gambaq di bawah ^^

ha nampak dak putih-putih tu?? macam turun kaler kan...sebenarnya terkalih benang...atau bahasa lain, benang terbalik....kalau tak caya, mai aku tunjuk yang bahagian belakang tudung ni....
seeeeee...ha kan aku dah kata...ni bahagian belakang tudung tadi...napa jadi warna oren? sebab benang yang bahagian depan terbalik ke belakang...proses ini terjadi ketika benang tertarik masa kita cucuk pin, ataupun masa kita basuh...teori rekaan aku la ni hahahaha.....

aku pun dapat tau setelah aku membeli satu blous, di mana aku kata turun kaler, beria salesgirl tu kata terkalih benang la kak...lepas dia demo macam mana nak bagi benang dok tempat asal dia, so aku pun percaya hahaha....

so di sini aku nak kongsikan macam mana untuk kalihkan benang tu balik...kita perlukan satu jarum peniti...

pastu korang kais-kais la benang tu, ikut arah kiri atau kanan, bawah atau atas, sampai la benang yang bawah tu naik ke atas...try la, memang berhasil.....

dan inilah hasilnyaaa...dah berkurang kan....so bukan la turun kaler ya kawan2 hihihihi....selamat mencoba

p/s: kalau banyak yang tertarik benang, jenuh gak nak belek2 wakakaka....aku ni pun buat sikit tu ja, pastu tinggal lipat dalam almari hahaha...malas...

2 orang yang tak busy ^^:

Emma Marinie said...

huhu kalau banyak bhg macam tu jenuh juga tu nak kalih balik...tak dak ker yang depan belakang kaler sama...

Cheq Kaq said...

a'aa laa..tdung cheqkaq pon byk yg jd camni

Post a Comment

Please give ur comment ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...