Saturday, January 12, 2013

Rezeki bergolek ^^

Alhamdulillah....moga pembukaan tahun 2013 ni membawa seribu rezeki, amiiiin.....kisahnya bermula bila aku tolong my SIL ni....depa baru nak bukak kedai makan dekat food court kt stadium tu ha...pastu aku yang dah tak keja ni, niat hanya untuk menolong....alaa...bukan apa sangat pun, tolong untuk design banner dan hantar untuk printing, since aku dah xkeja kan...

so dalam minggu lepas, aku dok riki2 la mana kedai printing yang best price untuk di hantar artwork tu kan...dari jitra, last2 jumpa kt jalan langgar saja....ok ngam, ctu murah..so pi la hantar banner kat ctu...kad kawen tak dak pulak dia buat...xpa la...i'll stick with supplier yang dulu, sebab dah rasa selesa...

dok la ulang alik masuk kedai tu...sampai kenai dah muka aku ni ha...hari last nak amek banner, tinggal tauke kedai ja...so sembang2 pasal anak dia...pasal bisnes dia...lama jugak la...sampai hubby aku terlena kat dalam keta menunggu...daaaan cuba teka apa???

Encik tu offer untuk aku bekerja...since sebelum ni aku dah pernah keja, tapi berhenti sebab alasan jauh, 23 kilo dari rumah, jauh la kan, ibarat dari wangsa maju ke bandar tasik selatan, jauh la weh hahahaha....tapi dia kata, gaji sini tak banyak macam kt KL, ok, aku dah selalu dah dengar ayat macam tu, so tak kisah pun :)  so aku berterus-terang dekat dia, yang sekarang ni aku tgh buat shaklee, juai online...so dia pun tak kisah....lagipun tempat encik tu hanya 10 minit dari rumah aku ^^

omooo, sebenarnya xdak langsung dalam fikiran aku nak keja kat ctu...resume aku pun aku tak pernah hantar kat dia...mayb dia dapat tengok hasil design yang aku hantar untuk printing kat ctu la kot kan....

satu yang aku ingat, dia kata, "saya tak kisah anak saya nak jadi apa selepas dia belajar...yang si adik tu, dulu belajar teknologi makanan, pastu tukar kos (ini tak berapa sure sgt, tukar kos ka, atau sambung degree) dalam bidang fotografi...saya hantar anak study, pastu suka hati la, buat bisnes ka apa...sebab bila anak pi study, pemikiran dia lain...pergaulan dia lain...saya boleh bezakan dengan orang yang hanya ada spm saja..tak sama dengan yang study universiti:"

yes, aku mengaku..betoi...tapi no, bukan nak perlekehkan orang yang hanya ada spm saja...noooo....cuma pendedahan kepada yang study tinggi lain dengan yang takat spm saja..tapi kalau ada spm ja, tapi dia berusaha lebih,dan bekerja lama, pengalaman pun banyak, memang lebih la dia dapat...bergantung dengan persekitaran dan sekeliling dia juga...now aku faham kenapa kakak aku dulu beria suruh aku start keja cari pengalaman di KL....memang sesuatu yang sangat berbeza keja di KL dan di Kedah...dua2 aku dah merasa...memang sangat berbeza...

so aku tak bagi jawapan tu on the spot, sebab aku kena tanya hubby aku dulu...cuti jumaat ja, sob :( hat tu yang sedihnya huhuhu...hubby kata, keja je la...dah minat ^^ yeeeay...

sekarang hanya menunggu panggilan dari encik tu je la ^^...moga di permudahkan segalanya ^^

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...