Tuesday, November 18, 2008

emmm nk percaya ke ek??

jumaat lepas,masa aku on da way nk g pudu, kt lrt BTS, sedang2 aku dok tgu tren,tetiba ada sorang dak lelaki ni dok nangis2..dk tu umo dlm lingkungan 11-12 tahun la...mmg dia nmpk mcm resah n mcm kesal la...so aku pun tegur dia...

aku : napa ni?
dak tu : duit saya hilang (sambil nangis2 teresak2)
aku : lor mcm na leh ilang?
dak tu : sy nk g pudu,nk beli tiket g kedah jumpa kakak sy...
aku : erk,mcm na boleh hilang??
dak tu: ni ha (dia tunjuk poket seluar dia terkoyak) sy baru sedar...ishhh sy risau ni...mak sy baru bagi duit ni suh beli tiket...mak sy nk sgt jumpa dgn kakak sy..kakak sy dh lama tak balik cni...
aku : napa tak suh kakak awk call mak awak jer?
dak tu : mak sy takde hp..
aku : dik ni tgl kt na?
dak tu : kt ppr tuh.kt cni kan naik tren ke plaza rakyat?
(erk kt na ek?aku bkn tau pun huhuhu)
aku : a'a..(tetiba jer tren dh smpi) eh akak takleh la nk tolong adik mcm na...

terus aku naik tren,ikutkan mcm aku kena naik satu gerabak dgn dia,tapi aku naik lagi satu pintu hehehe...kang tak pepasl dia dok cita masalh dia ke kan....kang kesian lak aku kt dia...bila aku kesian,kang haaaaaaaaaa.....

so,apa pendapat korang?aku dok pk la kan,betul ke hah? ke dak tu tipu jer? bgtau hilang rm50,pastu seluar dia terkoyak...pastu dia naik gak tren ke plaza rakyat...mana dia dpt duit nk ke plaza rakyat tuh? emm mesti la mak dia kasi kan?tapi dia simpan duit yg lain kt na? aku tgk takde lak dompet duit atau duit2 lain yg dia pegang...emm confused la aku...dh tau duit ilang,napa nk g plaza rakyat gak? g balik la bgtau kt mak kan kata duit dh ilang...emmm aku sgt confused...aku takut jer,dak tu digunakan/diupah oleh orang yg nk mengepau duit secara kesian...so aku pun mcm tak mo amek kisah sgt la hehehe

7 orang yang tak busy ^^:

Saliza said...

ha ok la tuh bagus la tuh x caya hehe. kalo sy pon sy blah jek la kot. kalo nak bg pon dlm rm2 jek hehe. skang nih memacam

NuRuL said...

cik ruby..jgn caya tau...adik nurul penah kene kat LRT Pasar Seni..mmg budak tu xde ghupe mcm org mintak sedekah...baju elok mcm org2 biasa..mcm innocent jek...alih2 nangis mintak duit xcukup tambang nak balik. Sbb kesian adik murul bagi jek 10hengget. Dahtu 2-3 hari pastu bila lalu kat LRT tu nampak budak yg sama duk nangis cmtu...

Ceshh...ape kes...sah2ler mmg sindiket

asnaida said...

hmmm... sangat mencurigakan, cib baik ruby x kasik, kalo idak melayang duit, lg la kalo nak kasik RM 50...

haihhh, mengikat perut la jwbnye cik ruby nanti, kihkihkih, :P

nedy said...

er...kalau aku dah tentu aku kasi dt kt dier..heheh aku kan mudah kesian kt owg..hhahaha..-nedy

Ee said...

emm.. kalau org la kan... kalau budak tu mintak tolong ke ape.. tolong carikan polis je kot... hihu. kalau bagi duit pun... mmm bergantung keadaan

LanaBusyBee said...

kak seli : ha tu la,klu tak sy nk kasi singgit,g balik pi habaq kt mak yg duit hilang kan sng....

nurul : ye ek? budak tuh mmg mcm nangis bebtul...mmg rs kesian la kan...tapi soal selidik dia,mcm tak leh nk caya ja hehehe...pastu ingt balik,yg skrg ni aku kt KL,memcam hal kt KL ni huhuhu..

asnaida : klu ruby nk kasi pun kan,takdenye nk kasi smpi 50 tau..baik beli mol point,beli baju tuk character game"Beelicious " lagi besh hehehe

nedy : emmm tau dh ko tuh,bkn takat dak tu je ko kesian,kt dak yg tglkan ko 3 thn lebih pun ko kesian huhuhu (sorry nedy,aku geram kt dia wat ko mcm tuh)

ee : klu time mcm tu kan ee,mmg mls la kot nk g cari polis dh,sbb kang nnt ruby tertinggal bas balik kedah lak hehehehe.....

NuRuL said...

hehe tau xpe kite kat KL skang nih..bebudak pun dah xley caya dah tau..

neway, thanx kenalkan kwn awak cik Ee a.k.a cik fhatiah tu ;D suke sgt ngan pix2 dia..chantek bangat =)

p/s: cik Ee..bile awak nak bg cik nurul quotation tu hehe

Post a Comment

Please give ur comment ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...