Sunday, May 3, 2015

Jalan-jalan cari mempelam harum manis

2 Mei 2015 | Sabtu

Hi semua....ohoi gigih betoi mencari mempelam harum manis sampai ke perlih nu haaaa ^^...sebenaqnya kan, aku teringin lama dah nak makan harum manis ni, (entry yang ni hahaha)..masa tu tengah mengandungkan fathia, tapi sebenaqnya aku tak tau pun aku mengandung hahaha...so kali ni bawak fathia pi makan sekali la hahaha....

kami bertolak dalam pukul 2.30 ptg dari pokok sena, bersama dgn family member suami aku...so smpi kt sana dalam pukul 4 mcm tu la..member aku yg tgl kt perlis la yg tolong kami bawak, pi ladang mempelam harum manis kt bukit bintang, batu pahat...banyaknya pokok harum manis, buah pun banyak tapi banyak yang belum masak lagi...

suami aku tanya, apa yang best harum manis ni? dia kata bagi dia, rasa mempelam ja hahaha....ceh hampeh, memang la rasa mempelam, tapi sedap oi...bau dia tu, ada feel hahaha...over sangat aih...sampai kt ladang tu, punyalah ramai orang, dah macam ada majlis kenduri kawen dah hahaha....lagipun cuti 1 mei dgn wesak, ramai la orang....

hajat nk makan pulut dengan harum manis, sekali harum manis dah habih pagi lagi huhuhu....so depa sediakan pulut dengan pelam indera...manis jugak, tapi xdak bau dan feel tu hahaha.....

dah alang-alang mai cni, beli je la kan harum manis tu RM50 untuk 2 kilo hohoho...tapi tak masak lagi, kena peram 4 hari baru boleh makan....depa komersilkan siap ada kotak tu ha, kotak plak bayaq RM3 hahaha....

aku rasa, sapa2 yang nk pi makan harum manis tu, rasanya minggu depan ok lah, rasa banyak buah dah masak...so kita tunggu lagi 4 hari tgu buah yang kami beli masak plak hahaha....

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...