Tuesday, October 28, 2014

Gegata atau alergik atau eczema?

huwaaa rasa nak nagis ja bila pikir ketelanjuran aku ni...hari isnin lepas, aku ada makan ketam masak lemak...malamnya makn plak keropok lekor dgn mee udang....pastu sebelum tdo, bfkan fathia tu....bangun2 pagi ja, penuh tompok2 merah kt pipi fathia...dia mcm gigutan semut2 tu...mmg nmpk merah sgt....so aku tawakal tinggalkan fathia, so aku pi keja la hari selasa tu...dengan hati gundah gulana....balik dr keja, merah2 still banyak lagi...haiiih...tapi bila malam, sejuk, merah2 makin hilang....

hari rabu pagi,dah tak banyak dh merah2 tu...rabu lak cuti...so kami anak beranak pi mkn kenduri aqiqah...aku melantak daging kambing masak kurma...so far fathia ok ja...so dok harap esok khamis, fathia dh ok kot....xdan khamis, malam tu gak badan dia merah2 adoooi....

khamis pagi, dah xnmpk merah2 tu...yg peliknya fathia xmenggaru pun...so aku pi keja mcm biasa...balik keja, kt kaki fathia still ada lagi merah2...

hari jumaat tu, fathia merengek2 sket...aku dpt rasa mcm lain mcm ja....tapi dia aktif mcm biasa...merengek nak kita ada dgn dia ja...malam tu badan panas weeeh adoi laaaa...demam dah ni, sahih...merah2 ada lagi....

sabtu, kami bawak fathia pi amek ubat kt homeopati kt langgar tu...doc kata alahan ni, bukan campak...sama ada alahan dari ubat...aku kata, dia mana ada mkn ubat apa2 pun...aku habaq la aku mkn seafood, dia kata tak sangkut paut...yaka??? Mcm xcaya ja huhuhu...pastu ptg tu ada majlis tunang sepupu aku...panas kan...apa lagi. Byk la merah2 kt badan fathia, siap garu2 lagi adoiii siannyaaa...mlm tu pas maghrib, mak aku ajak jumpa org berubat kg ni..bawak bedak sejuk,dia jampi air dgn bedak sejuk...mlm tu gak kami balik rumah sewa....dah berkurang merah2 fathia tu....tapi badan fathia still panas, dan tekak aku lak rasa xselesa =(

ahad, aku demam, rasa berat kepala, dgn batuk,tapi xteruk sgt...tp badan fathia dh xpanas sgt dh, cuma merah2 tu muncul kembali...mcm biasa, bila mlm ja, merah2 hilang, atau lebih tepat bila sejuk huhuhu...

harini isnin...balik keja ja, aku pickup fathia dr babysitter, penuh dgn bedak sejuk dipipi hehehe...pastu merengek2 la dia...tergaru2...adoi, terus aku ajak husband pi spital...masalahnya skrg ni kul 1 pagi dah, kami dok tgu giliran nk jumpa doktor kt spital ni...ajaibnya merah2 kt pipi fathia dgn kaki dia dh hilang, haaih, ikutkan hati aku ni, nk balik rumah ja...fathia pun sedap ja dok lena...tapi aku takut,siang esoknya jadi lagi merah tu, dan aku xtau punca sebab apa huhuhu

ha punya panjang cerita aku kali ni...sorry la eh klu korang terpaksa baca panjang2...meh aku jamu gambaq lak hahaha..gambaq yg sadis, isssh

0 orang yang tak busy ^^:

Post a Comment

Please give ur comment ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...