Monday, July 26, 2010

Wedding Guestbook dan doorgift

Aku bersambung lagi tentang persiapan hari-hari bahagia..Kali ni, aku nk cerita pasal Wedding Guestbook dan juga doorgift.

Wedding Guestbook ~~ Perlu ka buat guestbook ni? ni pun terpulang la kan...Aku dapat idea nk buat guestbook ni masa pi kenduri Dayah&Azmi. Tapi guestbook yang dayah buat sendiri tuh, lagi cun dari aku punya ni, sebab guestbook aku ni memang buat last minit saja huhuhu...Xsempat nk print elok2, tulis tangan saja huhuhu...

Ini la rupa guestbook aku hihihi..cute x? Haruslah mengikut tema kan hehehe..Aku hanya menggunakan scratch book, renda(yg kaler biru tuh), riben, dan pembalut (warna putih). Okla kan, daripada xdak hehehe..Dan satu kesilapan aku, aku xdak sudut khas untuk tulis kt buku tuh, at least aku tulis pada satu frame kosong yang berbunyi " Sila coretkan sesuatu untuk pengantin baru ^^" Ha, at least mcm tu la kan...Lagipun, kenduri ni kat kampung, mana la orang kampung nak paham sangat kan hehehe...

Pastu aku guna pakai buku ni untuk di bawa ke kenduri sebelah hubby munchy aku lak kan hehehe, jimat sket, lagipun banyak lagi space yang kosong dalam buku tuh.

Ha tengik pic atas ni,membuktikan yang guestbook ni memang la last minit punya ahahaha...masa akad nikah baru aku suh hubby munchy aku tulis ucapan terima kasih dalam buku tuh ^^



Ok now, kita masuk ke section doorgift la plak kan ^^... Bosan dah ka? Rilek dulu hehehe...Doorgift ni, hanya tuk VIP saja aku buat. Perlulah memberikan sesuatu yang orang boleh buat kenang-kenangan kan ^^..


Orang panggil apa ek kotak ni? Kotak mancis ke ek? aku pun tak tau nama apa..Ilham nk bagi kotak ni, masa pi shopping kt SSF Jalan Tar masa beli bunga untuk hantaran tunang aku dulu...So, memang aku prepare lama untuk buat semua ni. Pas selamat bertunang bulan 12, bulan 1 ja, dapat gaji terus aku g beli kotak2 ni..tak mahal pun, satu RM1 bagi saiz yang kecik..bagi saiz yang macam kt atas tu RM1.30 saja. Dan bulan 2 aku dah start untuk buat riben hias atas kotak tuh..Semua buat sendiri tau huhuhu.

Dan pada masa yang sama jugak, aku ada survey gak harga kotak ni di kedai2 lain, mak ai, mahalnya, sampai satu kotak RM1.80 bagi yang saiz kecik, dan kalau dh di hias smpi RM3 hingga RM4,ye la, kos beli riben lagi. Lebih baik buat sendiri kan, jimat....

Awat rajin sangat aku ni? Aku rasa macam puas, bila boleh buat semua benda ni sendiri ^^...Aku beli untuk VIP sebanyak 280 kotak..campur2 saiz, yang besar aku beli dalam 60 kotak saja..



Dan inilah keadaan di rumah aku ketika nk isi barang dalam kotak ni..Macam-macam idea nk letak barang dalam kotak ni, coklat Beryl la (idea akak aku), tapi aku rasa, nanti panas, cair abeh..Pastu nk potong2 kek masukkan dalam kotak ni, emmm sangat la remeh temeh (renyah). Dan last sekali, aku beli kacang, di pack dalam plastik, pastu masukkan dalam kotak ni bersama beberapa biji gula-gula.At least lelaki ka, perempuan ka yang dapat, semua boleh makan benda dalam tuh kan^^...

To opismate aku, sapa yang tak datang kenduri tu, sorry la ek, xdak lebih huhu..xdapat la eden nk kasi huhuhu...

p/s : sapa yang nk upah aku untuk buat doorgift, bgtau je ek...aku boleh bagi harga upah yang berbaloi punya ^^...

4 orang yang tak busy ^^:

cik selamah kundang said...

rajin plak buatnye..huhuhu

EriNa said...

cantiknye kotak 2 kak b...

Jard The Great said...

tahniah ruby.. da kahwin.. =)

Adawiyah A.Halim said...

comel nye kotak...
xpernah terpikir pun nak wat cmtu..
good idea...
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...