Monday, September 20, 2010

Sehari Sebelum Raya

Hi blogger n my silent reader ^^...hurm, aku nak cerita pasal kenangan yang boleh di kenang-kenangkan (bukan kenangan yang tak bisa di lenyapkan ek huhuhu)..

Sehari sebelum raya, aku and hubby dah planning nk balik kampung sesama...Pagi2 rabu lagi dia dah bertolak datang ke KL...Hari Rabu aku still keja lagi la...keja la sangat kan hehehe..sok Khamis baru la cuti..so hubby sampai KL dalam pukul 6 petang, sebab jem kt jalan Duta...normal la tu dear, ni kan KL, bukan kt Aloq Staq hehehe...

pas aku pick up hubby, terus balik umah aku...kami planning nk berbuka di rumah saja, berjalan2 di param kt area umah sewa aku tuh...hujan la plak...berpayung la kami berdua eceh ^^...


yang tak beshnya, banyak stall yang dah tutup, mayb sebab ramai yang dah balik kg kot...so beli je la apa yang di jual...


pas berbuka posa, kami planning nk tdoq dulu, sebab nk gerak pagi2 buta, tak confirm la pukul bapa lagi, nk elakkan jem la kononnya...dalam kul 2.30 aku dah terjaga...panaskan makanan yang lebih masa berbuka...pastu aku baru nk terhegeh2 kemaskan baju aku masuk dalam beg huhuu...


pas makan, (kononnya makan soq awai la tuh), kami berangkat dalam kul 3.45 pagi...Alhamdulillah, xjem pun smooth ja...


kul 4 kami dah smpi di area teluk intan...memang nk berenti makan soq(sahur) kt tapah, tapi alangkah hampanya, jem la plak ke susur masuk RnR tapah tuh...dengan pantasnya aku membelokkan kereta, masuk ke susur keluar teluk intan bidor, nk pi cari makanan untuk bersahur....


dah la xdak bekal apa2 pun, kecuali roti gardinier dan kueh raya huhuu...aku perlukan air aaaaaaaaaa....gembel ja aku n hubby ikut jalan lama, tengok singboard ipoh ja...lengang jalan, keta pun x banyak..punya la dok cari 7e, xdak langsung...adeh la...kt stesen minyak lak, dah sah2 tutup kedai dah...leh isi minyak ja...


sampai la satu stesen minyak tuh, hubby nampak tong air...nasib baik dia nampak huhuhu...turun la dia g beli air, makan la kami dua orang berbekalkan roti gardinier dan air tin..dah la time tu dh kul 4.45 pagi dah..takut ja dah habis waktu huhuhu...


pastu, kami meneruskan perjalanan...Alhamdulilllah, selamat sampai di Aloq Staq pada pukul 9 pagi tanpa kesesakan jalan raya....


kul 10 hubby kena pi opis gak..sian dia, pi KL semata2 nk temankan aku balik...thanks sayang, temankan b....


Tu la alkisahnya..moral of the story, beli la bekal makanan sebelum berjalan jauh di pagi buta ^^

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...