Friday, September 24, 2010

Sakit yang menghapuskan dosa

pic credit to google
 
Allah sayang pada hambanya.....sebab tu Dia bg kita sakit, supaya kita sentiasa ingat padanya...Ya Allah, ampunilah segala dosa-dosaku...

Alkisah bermula bila aku makan xsedaq diri (bukan la aku koma yer hehe)...hari raya beb, mesti la nk mkn macam2...dah dapat petanda masa raya kedua, aku hanya mkn kuih raya, ketupat dan lemang ja...sepnjg pi berjalan raya, makanan tu ja yg masuk perut aku.. so bila belum dapat nasik lagi, mula la perut meragam....

aku lupaa....... aku lupa yang family aku ni keturunan sakit angin....silap makan ja sakit...abah dulu pun penah jatuh sakit sebab salah makan makanan yang berangin, mee goreng, gulai nangka, rambutan...ohhhh...dan hari raya kedua aku sakit perut, memang rasa nk muntah, loya2...mak mertua aku dah pun dah mula " ha, lekat pa" ahaha,lum lagi la mak....jumpa satu umah sedara ni buat makan nasi, aku makan gak sikit.Alhamdulillah...dah lega...dan dan tu gak lega tau, sebab bila dh kuar angin, sama ada sendawa atau yg lg satu tu, aku akan rasa lebih lega....

hari raya ketiga, buat laksa di rumah mertua, aku mkn smpi dua pinggan ohhh....pastu mak sedara bagi buah dokong lak ohh...nasik memang aku xpandang lgsg la....

raya keempat, pi beraya di rumah member, dapat buah dokong lagi....ohhh....sangat la besh...tapi lum sedar bahana mkn makanan yang berangin ni huhuhuhu...

dan yang paling teruk sakit pada hari isnin lepas...perut memulas, mahu membuang angin, tapi tak boleh...sakit sakit....kencing pun xlawas...Ya Allah, aku sedar, ni adalah petanda aku lalai padaMu, dengan kesakitan ini, aku sentiasa beringat padaMu....

napa sakit sangat? hari sabtu, smpi di KL kul 10 pagi bersama hubby , so aku yg drive masuk KL (almaklum la, hubby ni manja sket dgn jalan KL ni hehehe) smpi rumah ja, aku buatkan milo tuk hubby dan bummm aku terus tdoq...yang hubby lak dok main game lord of the ring, sbb dia dh puas tdoq dlm keta huhuhu...

terjaga dari tdoq dah pukul 2 ptg..mkn kacang dhal (parpu) yang digoreng dgn lada tuh...siap2 beli tiket kt bukit jalil..pastu g subang, ada open house umah member main games dulu....cari jalan punya la lama, rupa2nya silap jalan ahahaha, kul 5.30 baru smpi...perut aku kosong, terus makan laksa, memang laksa sedap, tahap laksashack tau sedapnya hehehehe...

esok pagi plak, pi open house di rumah kezenku, mkn buah dokong lagi..tapi dlm 5 bijik je kot....balik rumah...mlm tu, memang sakitnya Ya Rabbi...aku dh risau, takut apa2 terjadi...nk muntah, tapi x boleh...

isnin tu pi keja...tapi memang xleh tahan, dok seram sejuk ja...

selasa aku g check doktor, doktor cakap air kencing aku kotoq, pundi kencing pun dah luka...ohhhhh.....sakit yg amat sangat...aku xleh nk duduk mahupun berdiri, kena baring ja huhuhu....doktor mcm suspek aku pregnant, tapi belum lagi laaaa.....

malam tu, menangis aku sorang2 menahan sakit.dah tak tau nk tdoq gaya apa lagi dh, tertonggeng, terbalik, duduk semua mcm2 dah,.tapi aku sabaq ja, berbanyk istigfar...boleh main gendang dgn perut aku ni, ketuk ja bunyi gendang, penuh dgn angin huhuhuhu


Pagi rabu memang mc la jawabnya...sakit sangat...dah la xleh nk membuang air besaq huhuhu....tapi aingin dh kuaq dh sikit2...tu pun sebab aku minum air bwang putih, terus sakit kepala pening huhuhu


malam jumaat, dah xrasa sangat sakitnya...tapi bila nk tdoq, sudah jugak...berzikir ja untuk aku lelapkan mata...


bangun pagi ni, yeeeay Alhamdulliah...syukur padaMu Ya Allah...aku dh berjaya mengeluarkan angin yang tersumbat di dalam perut tuh...pastu aku teringt yang aku ni xsuka minum milo, sebab kalau aku minum milo, nanti aku sakit perut nk membuang, dan2 aku g buat milo pepagi tuh..paksa gak minum wlupun xsuka...


smpi ja di opis, lepas mkn nasik, yes, "Kini aku bebas" bak kata najis di dalam iklan fibermax tuh ahahahaha...


Alhamdulillah.....Syukur sangat....


p/s : hubby munchy dh pesan, mkn jgn byk2 sgt, kena jaga sama....iyoooolah...

2 orang yang tak busy ^^:

Liza said...

betul, Allah menguji dgn 2 ujian, kesusahan dan kesenangan so kita kena selalu beringat....

LanaBusyBee said...

liza : a'a betul tuh, kita kena redha ujian Allah ....

armouris : thanks2 ^^ good info

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...