Wednesday, January 28, 2009

Kenduri & jalan2 @ Langkawi

Sabtu lepas, aku menghadiri kenduri member masa kt sekolah teknik dulu...dia mmg rapat la dgn aku ms sekolah dulu,sbb mulut dia bising dan aku suka main pantun lam kelas dgn dia hehehe..dia ialah Wan Salmi Farahana..Tahniah wan, hang kawen dulu dari aku hukhukhuk...anyway,semoga hang berkekalan ek...tak sangka hang jadi sangat ayu masa kenduri tuh, control eh?hehehehe shhhhhh....


eh apa kena mengena kenduri wan salmi dgn jalan2 kt langkawi?? ekceli wan salmi ni org langkawi, so alang2 g langkawi mkn kenduri tuh,leh la g berjalan2 kan hehehe...ni kali ketiga la aku pi langkawi..so kali ni aku pi dgn adik, sepupu dan anak sedara aku uyeen..
besh gak bawak uyeen jalan2, dia semangat dari 3 hari sebelum nk pergi lagi...sesampai aku kt umah kul 7 pg (bertolak dr KL kul 11 mlm), abah aku kejutkan uyeen, bgtau nk g langkawi..pastu dia wat dek ja...pastu dia nmpk ja aku, terus dia " hi angah", dia bgn terus dari tdo ahahaha...lawak2, adik aku kata, nk kejut pi sekolah pun tak bgn cepat mcm tuh....


Harga tiket pi langkawi dewasa RM23..bagi budak 2thun ke atas, RM17..
sesampai ja kt langkawi, ayat uyeen, mcm pelancong lak " canteknyer tempat ni" agagaga...pastu kami sewa keta, kancil manual jer pun, RM60, masa dia sampai last feri..huhuhu mahal la kan..tapi org mmg ramai gila,tambah2 lagi CNY lak kan...
Berpandukan map kt kad kenduri, dan org langkawi kt kedai makan, akhirnya kami sampai di komplek sukan ayer hangat (kenduri wan salmi wat kt ctu) hanya 20 min saja...xdak la jauh mana pun...klu dh besa pi,sure 10 minit ja pun dr jeti tuh...

Pas dah makan kenduri tuh, kami pun melencong la pergi berjalan-jalan..ahaha mcm la tau jalan...berpandukan signboard je...adik aku yg drive sbb manual hehehe..sampai la terjumpa signboard makam mahsuri, so kami ikut ja jalan tuh...hurm, dalam perjalanan ke makam mahsuri tuh, terjumpa la kilang gamat dan kedai rojam...huish besh ni nk shoping minyak gamat hehehe


tiket masuk makam mahsuri, RM5 saja...budak darjah dua dan ke atas RM1 kot, so uyeen free je la...ala,xdak apa2 pun lam perkampungan mahsuri tuh...lebih kurang mcm taman mini asian kt melaka tu ja, cuma lain kt cni, dia mcm perkampungan Kedah masa zaman Mahsuri dulu la...dalam tuh mcm muzium sejarah mahsuri la...sapa yang nk tau pasal sejarah or dongeng mahsuri,leh la masuk...mahsuri ni dulu pempuan yang paling cantik kt langkawi ni...disebabkan org dengki dgn dia,sbb tu dia di bunuh...pnjg lagi citanya, aku pun tak ingt hehehe

ni rumah apa ntah...tapi umah kedah mmg macam ni...umah tok aku dulu mcm ni,tapi dh dirobohkan dan di ubah suai huhuhu...sejuk ja umah mcm ni

makam mahsuri...ni replika je ni,bkn betul2 pun, makam yg asal kt tempat lain dah

ni lukisan konon2nya menggambarkan mahsuri di bunuh...

peti lama

ni kononnya keris yang digunakan untuk membunuh Mahsuri

Di dalam umah Mahsuri



tak sah kalau tak pi dataran lang...huhuhu aku tak sampi lagi, ni uyeen ja pi dgn alang dia huhuhu...aku dgn nurul dok sibuk cari parking, mcm hampeh ja huhuhu

emmm,pas dh penat berjalan,xde la penat pun, lenguh ja huhuhu...kami pun berangkat la dr makam Mahsuri tuh, sbb byk tempat lagi nk pi....pastu kami singgah kt gamat sireh lagenda..tak byk sgt la shoping abeh lam RM30 lebih jer..pastu kami singgah di kedai pak Ismail (Haji Ismail Group) ;), borong coklat byk2 hehehe...tak sempt nk tangkap gambaq kt ctu....balik nek last feri kul 6.30 ptg...sampi kt jeti kul 9 lebih, pdot yg dtg amek weeee~~~toche toche

ok2 last pic, cuba teka pic siapakah yang di bulatkan merah tu?? sapa jawab cepat dan betul, daim 5 biji, kissess almond 5 biji hehehe...dia ni, naik feri sama dgn kitaorg, tuh beg aku tu,konon2nya snap pic beg aku la ahahahaha

8 orang yang tak busy ^^:

zAKiah said...

wei...sapa dia laki tu??suspennya...cakap la..huhu..nampak mcm cho je..kwn nuar ngan yop yg garang tu..

LanaBusyBee said...

bukan2,dia ni terkenal orgnya hehehe...xleh bgtau lagi, nk cari ada org yg leh teka ke x

zAKiah said...

artis ke?afdlin shauki ke?hahaha....nanti kalau dah ada jawapan buzz aku e..nak tahu gak...

LanaBusyBee said...

bukan...aku bagi klu lagi..dia terkenal bg org yg tgk astro ja hehehe...

zAKiah said...

oooo.....aku tau dah!!!!yang menang raja lawak musim pertama tu kan???aku pernah nmpak dia kt penang gak...betul kan???nak coklat!!!!!!!!

Nashrul said...

nama dia yus.. kan?

LanaBusyBee said...

Ya betul...tapi kiah jwb dulu dh hehehe

zAKiah said...

wei...mana hadiah aku...coklat2 tu semua..ada dak lagi?ka dah habis hang tibai...

Post a Comment

Please give ur comment ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...