Tuesday, January 7, 2014

Selamat Tahun baru dan Alergik

Entry pertama untuk tahun ni...rasanya belum terlambat aku nak ucapkan selamat tahun baru yaaaw ^^...

Alhamdulillah...pelbagai dugaan yang diharungi tahun 2013, kebanyakkannya kenangan yang bahagia ^^ yang menggembirakan...di murahkan rezeki...syukur pada Mu ya Allah pinjamkan kebahagiaan ini...

Cukuplah pengalaman yg menyakitkan pada tahun 2012, cukup sakit.eh buat apa nak di kenang barang yg lepas kan?hehehe...

Sekaran ni, kandungan aku dah masuk 33 minggu dah..Alhamdulillah, baby gerak dgn baik dalam perut ibu ni...walaupun ibu macam2 masalah, kencing manis lah, darah tinggi lah...hb rendah lah...ibu tempuhi semuanya demi baby...tak pa, ibu sanggup..ni kan semua pengalaman bagi ibu ^^...

Elok masuk ja 8 bulan, badan aku dah start gatal2..kan haritu aku ada beli oil streachmark tu kan? Memang kena rajin sapu, best weh, tak keringkan kulit..pastu streachmark yg mcm emboss2 tu dah semakin kurang...tapi memang kena rajin pakai la..kering ja gatai...ok setel dah satu masalah..

Sekarang ni yang tak tahannya, gatai merenyam...ada member aku kata, mayb alah dgn supplemen kot..eh apa lak, klu alah sah2 awai2 lagi dah kena...abah plak kata darah kotor, jgn mkn ayam, udang, sotong ikan...beh tu nk makan apa?xmo daging, darah tinggi huhuhu...

Bila tanya member aku yg dh penah pregnant, dia kata dulu dia pun alergik gak...gatai merenyam seluruh badan...elok bersalin ja hilang semua...pembawakan baby la tu maksudnya..ada ka nak pantang makan?baby perlukan zat, kan baby kan...dah la dalam pantang nanti, ibu sah2 kena pantang kaaaaan...

Sekarang ni memang sedap la menggaru,tapi guna sikat...mau guna tgn, laaaagi sedap,pastu kulit melecet pedih adooi...so jgn la guna kuku, byk kuman leh berjangkit...

So penyelesaian masalah ni, hanya menghadapi fasa ni dengan tenang...tenang ka?hahaha xsgt la, bila berpeluh, ha tudia....so baju pun kena yg serap peluh...byk jubah dh xmuat..aku beli overall mengandung pki dgn tshirt...ok gak la..janji serap peluh kan...

Oklah, kalau sapa2 ada cadangan utk hilangkan gatai2 ni, drop komen yer ^^...mucha si gracias

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...