Thursday, January 16, 2014

34 minggu

Alhamdulillah...pejam celik pejam celik dah 34 minggu..rasa mcm baru ja lepas nangis2 sebab dapat tau kata pregnant hahaha...over sangat kaaaan hehehe...

Alhamdulillah...sepanjang 34 minggu ni, xdak demam2, batuk2..cuma masalah biasa yg dihadapi oleh ibu mengandung, tu je la...nothing serius ^^

Setakat ni apa persediaan aku? Semua dah setel, dari barang baby smpi ke breastpump..cuma sekarang lebih tumpukan pada persediaan mental dan fizikal utk bersalin...ada lagi lebih kurang 37 hari duedate....ooooh nevesnyaaa....dan skrg ni kena tambahkan ilmu dalam penyusuan baby, kata nk exclusive bf smpi 6 bln kan, pastu nk continue bf smpi 2 tahun...ya Allah, permudahkanlah niat dan urusan aku ni, amiiiin....

Dalam dok chatting dgn member exopismate, (rasanya dia bc ni,silent reader hikhik), dia ada bgtau penggunaan virgin coconut oit, untuk minum dan juga urutan pada laluan baby utk jahitan yg minimum nanti...

So aku pun beli la vco tanamera, beli yg loose pack punya..sbb yang lain bukan nk guna pun...so far dh 4 mlm dok guna, tapi minum xpenah lagi..kena buat ni...nak tunggu bila cik b oooooi? Hahahaha.

Utk urutan tu, agak tak reti gak nak buat hahaha..paling malas sapu ja..haaa ada satu lagi tips utk senang deliver...member aku bgtau, member dia, sng ja deliver, gyne dia kata, buat jalan itik..senang bukaan tu,xyah tunggu lama2....haaaih aku nak try, tapi mcm susah ja dengan perut yg makin memboyot ni haaaa...tapi kena try gak ni..mana tau kaaan...

Oklah...tu saja tips yg sama2 kita boleh amalkan ^^...doakan aku dipermudahkan segalanya, amiiiin....

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...