Monday, December 27, 2010

Nafsu perempuan ^^

Nafsu perempuan ni ada 9 berbanding dengan lelaki yang ada satu...sebab tu perempuan ni
  • suka bershopping
  • suka bermakeup
  • suka makan
  • suka benda cantik
  • suka tengok tv
  • suka bercakap
  • suka nk memilki barang kemas
  • dan macam2 lagi la yang disukainya ^^
boleh x suka tu ditukarkan kepada obses? boleh la kot ahahaha...macam aku ni, obses dengan handbag dan juga kasut serta baju dan juga kosmetik, seeee, bukan sket, mcm2 obses ahaha..tapi kena la kawal nafsu kita kan...jangan diikutkan sangat, nanti merana diri kan...

banyak kesedaran aku dapat bila xdak duit ni...kita berjimat cermat, guna apa yang patut, beli apa yang perlu saja, sebab tu aku suka baca blog matjoe, banyak tips yang m,enarik ^^ (eh terpromote lak ^^)

disebabkan obses aku suka beli kasut (antaranya la kan) so aku mengambil prinsip ni, pakai sampai dah putus xleh nak pakai dah baru beli lain..beli mahal terus, pakai lama2..xyah la nk berfesyen sangat, aku bukannya model pun ahahaha...duit tu boleh beli benda lain lagi kan...

so daripada itu, aku beli kasut yang mahal terus, dan pakai untuk jangka masa yang panjang, sampai la putus baru beli yang lain...tapi ada la sliper khas tuk pi pasar ke, kedai dekat2 kan, xkan nk pakai kasut kot ahahaha....

disebabkan kasut yang tu la aku pakai pi keja, yang tu gak la aku g shopping, yang tu gak la pi kenduri dan yang tu je la yang comfort, so kasut alain delon (eh betul ke eja mcm ni) yang berbakti selama lebih kurang 6 bulan dan putus...boleh dikatakan kasut tu je la yang aku pakai sepanjang masa (kecuali pi kedai dekat2 ni la) dah putus..lama gak la kan , daripada aku anak dara, dah jadi mak dara dah hehehe...

dengan itu, aku pakai la kasut2 yang ada dalam almari kasut tuh(sememangnya aku xbyk kasut yang aku suka pakai huhuhu) ..sekali kasut yang lain pun buat hal gak..satu tapak terkuaq, satu lagi dah lekang..aish, time2 tak gaji ni la nk putus la, nk lekang la huhuhu...

jadi, bila orang gomen dah gaji beserta bonus, apa lagi kan ahahaha =D...aku di beri wang poket untuk membeli kasut yang dah putus itu, dan taraaaaaaaaaaaaaaaa.......


kasut nautifit, harga xturun2, dah 4 bulan gak aku dok aim kasut ni, smpai nautifit dah kuar design lain dah ahaha...harga x la mahal kan, apa la sangat RM56 untuk di pakai sampai 6 bulan kan hehehe..tapi aku stil berkenan yang ni, comfort, berjalan jauh pun ok ja kot..tapi agak tinggi, sbb dia mcm wedges ^^...ikutkan nafsu memang nak beli dah 4 bulan yang lepas, ikutkan akal, kasut yang tengah pakai (masa tu) masih elok lagi, so xyah la kan hehehe....

dan tetiba, rasa mcm eh vincci ada sales!! ahahaha..terbeli kasut kt bawah ni ahahaha

boleh la pakai dengan baju kurung g kenduri kekeke....so sangat puas hati lalalala...boleh tdoq dengan aman dah hehehe...tunggu hubby mai KL , nk tayang kt dia lalalala...

p/s: aku xsuka pakai high heel yang bertumit kecik tu, xleh nk support keberatan badan aku wakaka, so mmg wedges je idaman hati ku hehehe

1 orang yang tak busy ^^:

iLa SaHaR said...

hahahaha sib baik ada hubby bole membantu di saat kekeringan.... uwaaaaaaaaa..... bila nak gaji nie???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...