Friday, December 10, 2010

Geng Blogger

Hi all...aku nk sebarkan geng blogger ni pada member2 blog aku yang masih xtau pasal Geng Blogger ni...khas tuk kak sha hehehe Geng blogger ni adalah di mana komuniti blogger2 :
  1. berkumpul
  2. pingkan entry blog masing2
  3. bersama2 berblogwalking
  4. mencari kenalan
  5. dan sebagainya
apa faedah yang boleh dapat dari Geng Blogger ni??
  1. dah sah2 kawan2 blogger yang baru kan ^^
  2. follower
  3. baca entry2 yang menarik
  4. boleh join contest yang ada
  5. upkan traffic blog kita
  6. ada gathering antara blogger (aku xpenah lg berkesempatan nk join huhu)
  7. dan macam2 la...
macam mana nk sertai geng blogger ni?

1. pi dekat url ni http://www.gengblogger.com

2. Untuk maklumat korang kan, korang kena ada akaun facebook untuk terus daftar kt geng blogger ni (ermmm agak susah nk access dari opis kan, sebab kebanykkan opis fb kena blocked huhuhu) klik pada button masuk|daftar tuh

3. pastu login la id fb korang
4. so korang akan dapat interface geng blogger mcm ni la kan...(klik gambar tuk tumbesaran yang sehat^^) meh aku cita berdasarkan nombor2 yang aku dah letak pada gambar kt bawah tu yer ^^



no 1 : ni adalah menu2 dan submenu pada website geng blogger ni..kat ctu korang boleh nampak kategori2 blog...so kalau korang nak baca blog mengikut kategori, korang klik saja kategori yang korang nk baca..besh kan?? ^^ senang dan mudah .....

No 2 : kat ctu lebih kurang mcm blog post yang korang penah pingkan entry dari blog korang..so boleh la tengok kat ctu balik, berapa orang baca post korang tuh...post yang paling popular...

No 3 : Rumah ni plak adalah untuk korang pingkan blog korang dan jugak tengok statistik pada blog korang...okeyh, yang ni sebenarnya aku nk bagitau..satg aku cita naaa ^^

No 4 : antara entry blog daripada blogger members yang lain akan terpapar kat cni...korang punya entry pun akan terpapar jika korang pingkan blog korang

4. ok, bila korang klik ja button rumah, interface mcm kt bawah ni akan terpapar yer kawan2 ^^


No 5 : ni la yang aku dok habaq ping blog tuh.. web ni akan detect entry post korang yang paling latest...so korang pilih kategori entry korang, pastu klik pada button ping blog.

No 6 : jika korang ada blog yang lain, korang boleh tambah lagi url blog korang kat cni...

No 7 : ni plak widget pelawat..korang boleh pasang pada blog korang untuk korang tahu berapa pelawat yang singgah kt blog korang..senang kan, xyah derang nk tinggalkan url derang dah, tinggalkan jejak je hehehehe


5. bila korang dah ping blog korang, so entry blog akan terpapar mcm gambar di bawah ni...so orang lain pun nampak korang punya entry...kalau derang rasa menarik nak baca, derang klik je blog korang tuh....

kat dalam web ni gak ada forum dan chat..so sapa2 yang rajin tuh boleh la join berkenalan, bertukar pendapat dan sebagainya...aku xberkesempatan nk chat...ermmm bukan2, mood untuk chatting berkenalan tu dah kureng, zaman2 U boleh la hehehe...lebih baik aku layan drama korea miahahaha...

so pada korang yang lun join geng blogger ni, join la, besh...ramai aku jumpa kenalan di sini...tapi kadang2 aku lupa nk ping blog hehehehe...of coz traffic korang pun up hehehe...

Selamat mencuba ^^



1 orang yang tak busy ^^:

rosey said...

x jmpa pn kyne nk ping...xd pktaan ping pn...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...