Sunday, November 3, 2013

Dah 6 bulan dah ^^

Alhamdulillah...dah genap 6 bulan usia kandungan aku ni...masa check up 5 bulan, nurse ada tanya, ada rasa baby gerak2 tak? aku bgtau tak pun...rasa mcm geli2, angin lalu2 mcm tu ada la hahaha...tak reti nk describe macam mana...

nurse kata, kalau dah 5 bulan, dan baby gerak dengan kuat, kena cucuk untuk elak kancing gigi dan kaki cramp semasa nk deliver nanti...pastu nurse pun check la bunyi jantung baby...bunyi pun tak kuat lagi...so dia kata, next check up la baru cucuk...risau jugak, bila baby nk kicking2 ni huhuhu

tapi bila dah masuk 5 bulan 2 minggu, rasa mcm eeeeeeh, duk duk...eeeh ada gerak2 dalam perut....eeeh....indahnya perasaan ni ^^...pengalaman pertama...ada baby dalam perut...ha sekarang dah boleh rasa dengan jelas...

sekarang dah 6 bulan, bangun pagi ja...nampak terbonjol2 kt perut hihihi...skrg ni memang aktif ja baby dalam perut...dan aku takkan lupa untuk makan supplemen, tambah2 lagi, baby tengah build bone dia...so sangatlah perlukan kalsium...nanti aku share supplemen apa yang aku consume sepanjang kehamilan ni yer ^^

doakan aku selamat dan sehat sehingga melahirkan nanti ^^

2 orang yang tak busy ^^:

mrs chenta said...

Yangggf..tahniahhhhh!!!!!

Azhafizah MN said...

semoga baby n mummy sentiasa sihat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...