Thursday, June 7, 2012

Trip to Bandung - Part 2

Bersambung lagi kisah di bandung...baru masuk part 2 hehehe....so seawal 8.30 pagi di bandung dah bersiap2 n bertolak ke destinasi yang seterusnya, iaitu ke Tangkuban Perahu.harini lebih bersemangat dan bertenaga sket, maunya tak, dah cukup charge energy dah hehehe...semalam memang tak mood dan letih.....

apa yang menariknya Tangkuban Perahu tu? Boleh baca kisahnya di sini ^^ 
Nak masuk hanya bayar rp 50,000 sahaja...lebih kurang dlm RM16-17 (ikut rate duit kita la kan)

Nak naik gunung ni sangat mencabar, ada yang jalan kaki, dah kami naik dgn van, van la hantarkan smpi ke tempat ni hehehe....Gunung berapi ni masih lagi aktif tau, sebabnya ada gas belerang dan sumber2 air panas di kaki gunung ni...Mineral yang dikeluarkan adalah sulfur belerang, patut la ramai ja orang dok jual belerang...baunya memang bau belerang, seyes aku tak tahan kot huhuhu....kak ida bagi mask, tapi tak pakai apa daaaa....
ni lah pemandangan gunung tangkuban tu...tangkuban tu maksudnya terbalik, so tangkuban perahu, perahu yang terbalik...ada kisah dongeng di sebalik gunung ni, google la sendiri kekeke....

 
ok, ni pic Datin Wannabe hahaha..ya aku sudah berisi, berisi nasik padang indonesia kekeke ^^

nampak tak kt hunjung tu sket macam asap putih2 tu kan, ha tu wap belerang tu....eeee aku tengok gambaq ni pun aku masih terasa bau belerang tu huhuhuhu 

ha ni belerang asli, raja obat penyakit kulit...tak beli la plak kan hehehe...takut tak lepas airport, satg dok ingat nk buat meriam buluh lak hahaha...
memang hasil utama rakyat indonesia ni dengan perniagaan aku rasa...macam2 depa jual, kreatif sungguh...tapi agak rimas la cara depa berniaga, jenis AJL, agensi jualan langsung hehehe...kalau kita dah beli satu barang dari peniaga ni, satg mula la peniaga yang lain mula nk kerumun kita huhuhu...tak suka la, tak bebas huhuhu....tak larat nk geleng kepala dah...

di sekitar lereng gunung

Lepas dah habis bergambar dalam kepanasan di tangkuban perahu ni, pak supir bawak kami pi Kampung Daun...apa ada dengan kampung daun???? Apa lagi kalau bukan tempat makan hehehe....agak jauh gak la dari Tengkuban perahu ke kampung daun ni....sempat la aku tdoq seround hahaha....
 
 entrance Kampung Daun...memang macam kampung lah ^^

Lanabusybee ^^

untuk pengetahuan korang, kampung daun ni tempat makan, dia macam kampung2 tu....ada beberapa biji pondok...kat pondok tu la beristirehat dan makan...tandas pun free dan bersih ^^ 


memang duduk makan bersila lah...nak tdoq pun boleh, macam Biha ^^....

menu pun daripada tikaq...hehehe

harga boleh tahan gak la....lebih kurang macam Wong Solo...

ni aku punya makanan hehehe, nasik ayam panggang, aku malas nk order ayam penyek, ntah sebab tak suka kot ^^....tapi sedap lagi kt wong solo...hg ni pasaipa ruby?? asek wong solo ja? hahahaha....

ni member aku punya

ni kak ida n kak sab punya, seperiuk nasik...ha amek makan hehehe.....
 
  
Bila perut dah kenyang, mari kita sambung shopping lagi yeeeeay ^^....sebelum kami sampai Terminal Tas ni, dah singgah factory outlet lain dah, Rumah Anak namanya, jual barang n baju baby n budak2....aku malas nk turun, xdak bajet pun nk beli, so duduk ja tunggu dalam van hehehe.....

Tapi bila sampai kt Terminal Tas, haruslah turun nooooks... hahahaha memang dalam bajet nak beli handbag pun....

memang boleh juling mata nk tengok handbag2 ni...ada yang murah, ada yang mahal...yang mahal sure la letak dalam almari berkaca hehehe....aku rembat satu, rp278 000 saja, nnt last entry aku tunjuk...ala2 beg cikgu cikgi sket hehehe....

lepas tu ada singgah FO lain lagi, macam Stamp, Heritage, The summit, tapi aku masuk jalan2 tengok saja hahaha...xbeli pun...cuma cari kemeja untuk hubby aku, haaaih susah betoi la haaaaaih....Kebanyakkannya FO kat sini semua macam rumah2, bayangkan rumah, tapi dalam rumah tu ada jual baju2, kasut segala, ha macam tu la rupanya hehehe....aku pun baru tau, jakun kan kekeke...baik mengaku daripada orang dok kata hahahaha....

Pastu mesti nk bawak balik ole2 kan, macam kerepek2 tu...ha banyak gak la aku beli, beli kerepek belinjau la, tempe la, pisang la....buat bagi orang kampung merasa hehehe....total semua sekali hanya rp 130,000 saja...

Shopping2 sampai malam, pastu perut pun lapaq...oh ya, lupa nak bgtau, depa kat sini memang ada sedia kemudahan musolla(surau) di setiap FO tu...so senang nk bersolat...

Tak sah la kalau mai indonesia tak makan Baso kan (Bakso)....so pak supir bawak mai makan dekat Baso Malang Karapitan....aku pun tak tau sebab apa nama dia ada malang hurrrm...tanya pak supir apa maksud malang, dia jawab, musibah, atau perkara buruk...hurrrrm....pikiaq lagi hurrrmmm....

aku order bakso complete kot nama dia...so ada semua daging la kot....sedap gak la....mayb sebab lapaq gak tu jadi sedap hehehe.....

ni ayaq purple aku...ingatkan grape, tapi ribena, hantam sajalah hehehe....total aku makan hanya rp 29 000 ^^

habis makan saja, kawan2 yang lain pi berjalan2 sekitar area makan tu, cari casing blackbery, aku macam biasa, tunggu ja dalam van hahaha.....pastu smpi hotel terus bummm tdoq keletihan, charge energy untuk esok lak hehehe.....

nantikan part 3 lak ek hehehe.....


1 orang yang tak busy ^^:

Liza Razak said...

bestnye dapat pergi tangkuban perahu tu..teringin nak pergi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...