Monday, May 31, 2010

Nak naik Thomas!!!

Hi girls n boys!! eeee gedik la plak kan hehehe...lately memang malas gila aku nk update blog...ntah la, dh rasa besh nk cuti tetiba dapat task tuk buat benda yang agak membusykan diri dan kena pergi site client aaaaaaaaaaaaaa penat2....

Bride to be pong pang pong pang dok cita pasal preparation depa..aku? malaih la, nnt hampa mai kenduri la na, baru tau, xpun aku kongsi pas kawen ja senang cita, xpun time aku rajin la...bila? xtau la nk kata hehehe...

So entry kali ni aku nk cita pasai nek thomas hehehe...sapa yang ada anak lelaki, adik lelaki, anak sedara lelaki dan ada astro channel kartun kt umah, sure tau punya la...ala thomas and his friends tu..thomas tu kan nama salah satu watak kereta api dalam cita....

Anak sedara aku yang kedua,iaitu Mohammad Hadif (aku penah tulis entry dia kt cni), dia suka gila dengan thomas tu...celik2 mata ja tengok thomas, celik2 mata ja main thomass..xleh ada benda yang banyak2, mesti dia susun macam ketapi, contohnya bantal kecik2 kt umah akak aku tu, abeh dia susun jadi ketapi aaigoo...

Alkisahnya, masa hari jumaat (mak n adik aku dtg dr kg nk g konvo shyda tu), kami pi jalan2 di jalan Tar..membeli barang2 aku sebenarnya..dan barang2 lain...abeh duit memang xhengat la huhuhu...so perjalanan start dari lrt sri petaling, parking keta kt ctu ja...nek thomas kata hadif..yang beshnya dia tau jalan dari rumah nk ke lrt tu, bila aku bawak masuk salah jalan (padahal jalan lagi satu), dia boleh nangis, aigooo...

sampai2 ja kt lrt, mulut dia xlekang2 sebut"thomas,thomas, nk naik thomas" adeeeh....dalam lrt lak, dok nk tgk luar tingkap, tiap kali lrt yang lain lalu (padahal kitaorg pun dlm lrt gak), hadif mesti kata"thomas, thomas, thomas"...setiap kali lrt lalu, mesti dia akan ulang perkataan yang sama...hadif, hadif...

penat la gak berjalan2 kt jalan tar dengan dua org lagi anak sedara aku, nasib baik adik yang kecik xbuat perangai sangat, baik ja...sampai satu tahap tu, hadif dh jemu ikut shopping, dia smpi xlarat jalan dh, kesin gaak kt dia..mula dah dia nk buat perangai, pastu aku pun ajak dia pi jalan2 dgn aku, tup tup ternmpk kedai mainan...aku kata kt dia " nanti angah kuarkan duit dulu, angah xdak duit ni, nnt kita mai beli balik" penat gak nk xplain..last2 dia ikut ja...kebetulan memang besday dia ari tu 26 mei..

pas kuarkan duit, aku pun bawak dia g tgk barang mainan, siap cakap" yang ni dah ada kt umah adif" ecece pandai na...last2 jumpa mainan kawan thomas, warna merah, nama emily la kot, aku pun xtau hehehe...lega dah aku rasa bila dia dpt thomas, xdak nk buat perangai sangat hehehe

aku tulis enty ni, nnt bila hadif dh besaq, dia boleh baca sendiri perangai dia kecik2 ni hehehe...

Gambar ni snap masa nk balik dh, tengah tggu lrt...memang kena kawal la si hadif ni, kalau lrt lalu ja, cepat2 ja dia nk g tgk, kami semua seriyau takut terjatuh kt rel ketapi tu ja huhuhu...

Dari kiri, adik aku(shyda) sedang memangku ishak, uyeen, kakak aku, hadif (baju biru thomas dan mainan thomas dia) dan mak aku...

huish, memang sangat penat, tapi besh ^^..

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...