Thursday, October 1, 2009

Kisah hari raya Part 2

ok2 bersambung part 2 lak hehehe...ni xtau la bapa kali kak seli nk benti baca kan hehehe..thanks akak bc blog saya ahaha...

Hurm kul 4 pagi baru la kami bertolak kuar dari Danau kota setelah menghantar pawi the tourist guide kami ari tuh^^ kami pun bertolak ikut sg buluh...aku la yang drive keta, amer nk drive bila dah masuk highway nnt..pastu kami aim nk makan soq (sahur) kt restoren jejantas sg buluh nnt...ikah sebagai co-pilot aku, menunjukkan jalan dengan melihat signboar, almaklum la aku ni kan rabun ayam agagaga...

Sekali, berdasarkan co-pilot yang tak bertauliah, akhirnya kami dah termasuk jalan kampung dah sampai ke sg buluh huhuhu...sunyi giler jalan...pastu aku dah xharapkan co-pilot lagi dah =.=...aku pun dah start panik dah ni, dah kul 4.3o pagi dah...berpandukan sigboard kt tepi jalan dok tulis KLIA, Shah Alam, aku ikut ja signboard tu...masalahnya dia xtulis bapa kilometer lagi...sekali amer kata nk terkencing pulak...aaaaish memacam..pastu sampai kat satu stesen minyak, aku pun bawak keta ke tepi nak singgah kt stesen minyak tuh, aku tanya nk singgah kan? sekali amer tanya " nk buat apa?" terus aku xjadi bentikan keta dan terus ja jalan...ahahahaha...dah tau nk terkencing, tanya lagi nk buat apa, dah sah2 la nk g toilet kan ahahaha...kejam x aku? ahahaha tu dia la amer, dok wat blur lagi hehehe...

Dalam perjalanan mencari jalan keluar ke highway, aku rasa dalam sepuluh signboard kot dok tulis KLIA, Shah Alam tu (signboard yang sama) tapi stil x tulis bapa kilometer *sigh...seb bek ada amer yang asek dok wat lawak ahahaha...Akhirnya kuar gak kami ke highway..Last2 kami berhenti di perhentian rawang...Start sari ctu amer la yang bawak keta...yang lawaknya, ikah a.k.a co-pilot, menjadi co-pilot amer gak, siap kata "leh bawak laju sket x?" ahahaha..ye la sbb dah kul 5 pagi, kami lum makan soq lagi...sampai ja kt perhentian rawang, masing2 membeli makanan tuk soq...

Kul 5.45 pagi, bermula la perjalanan kami ke aloq staq kedah ^^ yeeehaaa amer yang drive...tapi yang xbeshnya, sepanjang jalan penuh dgn keta huhuhu...jem seyh...jem yang saaaaaaaaaaaangat teruk...bawak keta pun 20km/sejam ja tau!!! huhuhu....sampai la kat bukit gantang baru la perjalanan menjadi lancar...sian amer...

Di sepanjang perjalanan tu, memacam gak la benda yang di bualkan...dan memacam gak la pengakuan dan kebongkaran dapat dikesan huhuhuhu..ada amer yang menjadi penghibur..apa yang di cakapkan mesti lawak agagaga....apa2 pun thanks amer jadi supir yaaaa hehehe...

Kisah amer lak sian kt dia..dia balik ikut aku sebab nk pi amek keta dia kt Penang..sekali tepon kawan dia, keta lum siap lagi...pastu dia tepon mak dia, bgtau yg jalan jem...family dia pun nk balik kg gak la,tapi amer yang balik dulu dgn kami...sekali bila dia bgtau kt mak dia yang jem teruk, terus mak dia cancel tuk balik kg, beraya kt KL ja...huhuh sian amer, dia sorg2 kt kg..last2 decide amer pi beraya dengan Min....

Sampai kt aloq staq kul 1.30 tengah hari ok...gila lama kan sbb jem...aaaaish penat ja dok lam keta ja...terus pi Pokok Sena tuk antar amer kt umah Min..sekali Min xdak, hantar amer kt cc yang terdekat...pastu g antar tokwan lak...

Dalam perjalanan tu, berlaku la adegan air mata huhuhu...aku dah tak larat sebenarnya...biar la jadi kawan ja senang, xpun xyah kawan langsung, xyah aku nk nangis2 sebab cemburu kan..betul x? xyah aku nk risau kan apa2 sebab dah jadi kawan ja pun kan...bila kawan, terpulang pada hak masing2 tuk pilih sapa soulmate dia, xyah nk jelezz2 lagi dah kan....serius aku dah pikir masak2, biar kawan ja,xpun pun dah xyah jumpa lagi...biar la kali ni aku sakit yang amat sangat tuk kali terakhir, pasni xdak dah...tapi tokwan xmau...dia selalu kata aku suka ckp benda yang merepek huhuhu...

Sampai kt umah dia, dia buat keputusan yang dia nk aku mcm dulu gak..xmo sesapa dah..ntah la janji tuh...skrg aku dah xmau percaya sangat, so aku berhati2 ja...aku bg kt raya kt dia,kad raya tuh aku dah beli seminggu awal dan nk pos dah, tapi xsempat....besa la pempuan, kena pujuk ja cayaq la hehehe....

Ok2 bersambung lagi no ahahaha

2 orang yang tak busy ^^:

yesterdayrising said...

kisah yang menyayat hati..menusuk kalbu..humm.gudluck for ur life taw.

LanaBusyBee said...

thanks heary ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...