Monday, December 13, 2010

Xdak BE dari Nuffnang

huhu sedih la...bukak nuffnang tadi, tengok2, xdak BE langsung huhu..dah lama x bergerak pun earning aku..dok mcm tu je...ada silap di mana2 ke? huhuhu

Sunday, December 12, 2010

Mana leh amek kad kawen Lana laaaaaa.....

eh tetiba nk bercerita pasal kad kawen lak ahaha...padahal dah kawen dekat 6 bulan dah Alhamdulillah ^^...

Alkisahnya mcm ni...hari jumaat, ada customer lana call..mintak tolong buatkan satu benda ni...alih2 tengok, derang punya portal dapat 5 bintang...cayalah ^^...sejuk hati dok buat keja hehehe..tetiba customer tu mintak templete kad kawen lana...aik2...mana leh...

rasanya lana xbercerita pun kot kat dalam blog ni pasal kad kawen lana...klu ada tu, xdak la plak tunjuk kad sepenuhnya kan...

kad kawen ni, lana design dengan penuh kasih sayang ceeeey ^^...mula2 ingt nk buat satu side saja, side tuk hubby dan lana asing2 la kan...sekali bila g tanya printing, rasa lagi jimat buat dua side terus....

lana amek masa dalam sebulan gak nk design kad ni...pas amek masa dalam 2 minggu tuk printing dan siap suma...lana sangat puas hati..memang tercapai la impian lana nk buat kad kawen sendiri ^^...

tapi ada lak customer nk mintak templete kad kawen lana ni huhu...mana boleh, kalau nak kena la bayar, lana design sendiri okeyh huhuhu...penat ooooo...

korang nk tau kos kad lana ni berapa? kertas tu xdak la yang keras pun..ye la buat keras2, bg orang2 kampung, last2 buang jugak kan...mak and abah bgtau, orang kampung dok kata cantik la kad ni...miahaha kembang nih ahahaha...bajet je tuh sebenarnya.lana xnak membazir...

kertas kad ni jenis licin, ala macam kertas iklan tu...xdak la keras sgt, xdak la nipis sangat..ok2 je la....harga nya kalau 1000 keping RM480, tapi kalau 2000 keping RM640...ha murah kan...so lana amek 2000 keping tuk lana share dengan hubby...sebab tu lana buat dua side terus...sure korang rasa macam banyak kan..padahal habis je kad tuh hehehe...

rupa depan kad

bahagian peta..peta ni pun lana design sendiri, tapi berpandukan peta daripada kad kenduri orang kampung la yer hehehe

ni bahagian dalam pulak....

so, pada korang yang nk mintak lana designkan ikut korang punya taste, boleh la emailkan pada lana firbee@gmail.com...korang cakap je nak kaler mcm na, semua boleh ^^


Amer Munawer kembali dengan penghijrahan yang baru ^^

Entry ni dah lama jadi draft,cuma xsempat nk tulis bagi abeh jer ^^...

Sapa tu Amer Munawer?? Amer adalah salah seorang bekas penyanyi kumpulan Ruffedge yang pernah popular pada tahun 2002 (lana kt matrikulasi time tuh).. seriusly lana suka ruffedge ni pun sebab amer munawer..sekali stalker punya stalker, amer ni orang aloq staq ya^^ suka2...

lana sangat minat pada amer..dengan suara dia..personaliti dia yang pendiam dan pemalu..serta cool saja ^^zaman budak2 (2002-2003) lana siap super imposekan gambar lana dengan amer ahahaha pastu letak dalam frenster miahaha...nk tunjuk kt korang pun, ntah dok dalam cd mana ntah gambar tuh ^^...

sanggup lana kumpul duit untuk beli kaset ruffedge..ada ja dalam radio, siap tunggu siaran di radio..siap rakam dalam kaset lagi ahahaha...ala korang pun mcm tu kan dolu-dolu kalau jadi fanatik kan ^^...

penah lana rasa sampai mcm nk kawen dengan amer ni, sampai lana bgtau pada bf lana(tapi dia malas layan lana huhuhu)..tapi lana sedar diri..sapa la lana kan hehehe..selalu kalau balik aloq staq, lana berdoa supaya terjumpa amer muahaha, tapi xpenah pun terjumpa, amer xdak kt aloq staq kot masa tu^^..

ok dah la membebel lana oi hehe..so baru2 ni masa cuti awal muharram, lana ternampk dan dengar perbualan amer di TV3 slot MHI..Subhanallah..rinduku terubat ^^ ceeey (seb bek hubby tgh main game fb dlm bilik ahahaha)..

sebelum ni ada gak lana dok search kt google kan, terjumpa amer munawer dok buat program click a child tu..dari ctu dah nmpk perubahan amer dah...

baru2 ni lana terkejut ada komen pada entry lana yang keseratus..padahal entry tu dah lama dah, tapi komen ni pada 3 hb 11 2010 ^^..tengok kt bawah ni ^^

lana tak pasti sama ada amer munawer sendiri yang komen ataupun adminnya..xpa la, yang pasti lana telah menjumpai amer yang lana minat dahulu tetapi yang telah banyak berubah ^^ Alhamdulillah....

Rasanya amerlah yang menjual barang di blog ini..kalau nk beli ep amer pun boleh harganya hanya RM10 sahaja, ada dua lagu...lana xbeli lagi erkk, terlupa sebab busy sangat huhuhu...

So pada fan Amer Munawer, boleh la join fb amer, twitter amer dan singgah web page amer ^^

Rata2 ramai dah tahu kemunculan dan perubahan amer, sebab amer dah bergiat mempromosikan aktiviti dakwah didalam lagunya ^^...

Tahniah amer...Lana akan terus sentiasa menyokong amer...Alhamdulillah...

p/s : bila teringat amer, mesti teringat maher zain kt auditorium MBSA retu ^^...

Saturday, December 11, 2010

I follow u, u follow me

hi all ^^ thanks for follow me ^^...semakin hari semakin bertambah follower lana..thanks all...

tapi follower lana sket je kan, dlm 100 je pun..padahal lana dah berblogging dari tahun 2007 lagi..pasepa ek? sebab lana bukan seorang jenis yang pi berjalan kt blog orang pastu cakap kt blogger,"hi i follow u, u follow me back ek?" sorry...thats not my style laaaa..

lana akan follow pada blog yang lana suka baca dan lana xsuka nk paksa blogger tu follow blog lana balik..terpulang la pada blogger tu sendiri kan...Dalam Islam pun tiada paksaan, inikan pula dalam dunia berblogging ni kan ^^...

so lana pun xpaksa korang nk follow lana..korang nk follow, follow la yer, lana xkisah...klu yang dah follow, pastu xnak follow balik pun lana xkisah ^^...semua ada hak kan..pendirian lana, blog yang besh lana akan follow, tu je ^^..

thanks again ya guys^^


Penangan Ikan Pekasam

Sapa orang2 belah utara sure familiar la ka dengan ikan pekasam ni..pergh...penangan dia, bau di goreng ja dah menusuk2 hidung, rasa nk makan nasik panas tambah 23 kali ahahaha (over sangat aih, pastu kalut la dah gemuk laa ahahaha gelak pada diri sendiri)

balik kampung minggu lepas, macam biasa la, kena melepak di rumah mak mertua dulu kan hehehe..pastu baru balik umah mak abah lak...pak mertua awai2 lagi dah pesan ikan pekasam yang abah aku beli..aku xsure abah aku beli kat mana...bila aku suggest bapak mertua aku beli kt pekan rabu, dia kata tak sedap..ok2...baekklah pak ^^...

bgtau abah aku, so dia pun pi la cari kat member dia kot, ada buat ikan pekasam jual...pastu of coz la kat umah aku pun ada ikan pekasam...so memang start dok umah mak abah, hari2 aku makan ikan pekasam...baunya dia perghhhh....sedap...dulu aku xlayan (sebab dulu muda lagi kot, sekarang dh tua, layan makanan mcm ni la ahahaha)

credit gambar di sini yer ^^

rupa ikan pekasam yang telah di goreng mcm di atas tu la yer...ada setengah orang suka goreng sampai hancur...ye la, dah jadi pekasam kan, tulang pun jadi lembut dan boleh di makan..

memang la sedap...memang terliur ( aku dok terbau ikan pekasam ni aaaaaaaa) taaaapi, kalau sapa2 yang ada resdung, ni la ubatnya ahahahaha...ubat untuk bertambah lagi resdung korang....

3 hari aku dok makan ikan pekasam ni, sampai sekarang hidung aku bersin tak berenti2..kejap2 bersin...aigoooo...susah la bila ada resdung ni..makan semua terbatas....tu la penangan ikan pekasam, xpasai2 gatai hidung mcm nak cabut hidung buang sinus2 tuh, pastu pasang balik hidung ahahahaha....hati2 yer pada resdungger ahaahaha
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...